Piešinio paroda FIGŪRA 2023

Parodos kuratoriai: Antanas Ulčinas, Paulius Juška, Liuda Stankevičienė, Arturas Aliukas, Donatas Inis
Parodos dalyviai: Juozas Vosylius, Viktoras Šocikas, Ugnė Žilytė, Vidas Drėgva, Asta Vasiliauskaitė, Ieva Daščioraitė, Deimantė Petkevičiūtė, Donatas Inis, Audrius Gražys, Arūnas Jonikas, Paulius Juška, Antanas Žukauskas, Šarūnas Milkevičius, Virginija Kalinauskaitė, Algirdas Šiekštelė, Gediminas Karalius, Rimvydas Mulevičius, Meda Norbutaitė, Kazimieras Kisielis, Vladas Vildžiūnas, Justinas Krasuckas, Matilda Kalvaitytė, Robert Bluj, Žygimantas Augustinas, Vismantas Atas, Arturas Aliukas, Skaistė Verdingytė, Remigijus Gataveckas.
Laikas:2023 02 24 – 03 23

Vasario 24 d., penktadienį, 18 val. atidaroma grupinė paroda „Figūra 2023”, kurioje pristatoma figūratyvinį piešimą įvaldžiusių dailininkų, dailės akademijos dėstytojų ir studentų darbų ekspozicija. Parodos epicentre – žmogaus kūnas ir piešimo procesas, kuriame skleidžiasi tradicinio akademinio meistriškumo puoselėjimas šiuolaikinėse meno praktikose.

Gyvo modelio figūros vaizdavimas yra vienas kertinių tapsmo profesionaliu dailininku etapų, todėl jis dažnai asocijuojamas su akademiškumu ir šiuolaikiniame mene neretai nustumiamas į paraštes. Akademinį piešimą propaguojantys autoriai siekia dekonstruoti akademiškumo subordinaciją, pasitelkdami figūros vaizdavimą ne tik kaip pagalbinę priemonę, bet ir kaip meninį pagrindą savo darbuose. Parodoje pristatomi šiandien aktyviai kuriančių dailininkų piešimo žanro kūriniai bei jų interpretacijos, taip pat dėstytojų bei VDA muziejaus fonduose saugomų ir istorinį statusą įgavusių, buvusių VDA studentų piešinių kolekcija.

Parodą kuruojantis dailėtyrininkas Antanas Ulčinas svarsto, ar piešimas šiuolaikybėje gali būti galimybes atveriantis procesas, o gal tik praeitį menantis vaizdavimo būdas? Anot jo, “[m]eno pasaulyje, išgyvenančiame vertybinę krizę, egzistuoja intymi piešinio erdvė, daranti neišvengiamą poveikį žiūrovams. Akistatoje su tokio pobūdžio menu, žiūrovas jaučiasi įsibrovęs į labai asmenišką, intymią kuriančiojo erdvę – procesą, kuriame žmogaus kūnas tampa ne tik vizualia dėme ar abstrakcija. Jis įgauna būtiną gyvybiškumą bei subtiliai atvirą privatumą”.

Greta piešinių pieštuku ar anglimi eksponuojami ir kitomis technikomis – dažais, akvarele ir kt. – atlikti figūratyvai, kurie referuoja akademinio piešimo slinktį nuo tradicinio linijiškumo iki vis dar aktualios, kūniškumą mene apnuoginančios problematikos.

Paroda yra Lietuvos dailininkų sąjungos ir galerijos “Arka” kūrybinės programos dalis. Organizacijos veiklą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Parodos partneris: Vilniaus dailės akademija.