LAIKAS NĖ(E)RIMUI / TIME TO DIVE / WORRY

Scenografė / Scenographer:SIGITA ŠIMKŪNAITĖ
  • Režisierė, Choreografė / Director, Choreographer: Agnija ŠEIKO
  • Scenarijaus autorė / Script writer: Sondra SIMONA
  • Kostiumų dailininkė / Costume designer: Sandra STRAUKAITĖ
  • Muzika / Music: Benas ŠARKA, Kristijonas LUČINSKAS, Donatas BIELKAUSKAS, Vladimiras KONSTANTINOVAS, Karina NOVIKOVA, Larion DYAKOV
  • Atlieka / Performers: ŠEIKO DANCE GROUP, TAŠKO THEATRE, FOLKLORE ENSEMBLE „GIEDRUŽE“, NATIONAL DANCE COLLECTIVE „KALNAPUŠĖ“, Benas ŠARKA

Trukmė / Duration: 50 min.
Premjera: 2021 m. birželio 11 d. / Premiere: 11 June 2021
Šeiko šokio teatras / Šeiko Dance Group

Šis spektaklis-kelionė, sukurtas išplėtojus mitą, istorinį ir archeologinį pasakojimą, iš kasdienės rutinos, žmonių santykių unikaliame Lietuvos Kuršių nerijos pusiasalyje, yra apie žmogaus ir gamtos išlikimą. Pasakojama, kaip nuo seno klajojančiose kopose gyveno žvejai nomadai, gimė mitas apie milžinę Neriją, vyko senųjų baltų apeigos prie medžių, virtusių krikštais, Pasaulio medžio simboliais, kur susijungia Visata, žyminti žmogaus amžinybės vietą.

This promenade site specific performance, created after the explication of a myth, a historical and archaeological narrative stemming from a daily routine and human relations on the unique Curonian Spit located in Lithuania, is about the survival of man and nature. In this performance-journey, a story is being created about how nomadic fishermen have lived here in the wandering dunes since ancient times, how the myth of the giantess Nerija was born, about rituals of the ancient Balts taking place at the trees eventually being baptised, becoming the symbols of the World Tree, where the Universe joins marking the place of human eternity.

Spektaklis „Laikas nė(e)rimui“, Šeiko šokio teatras, 2022 m. Nuotr. D.Bielkauskas, K. Lučinskas, M. Lukošius

Prisimindama kaip kilo idėja spektakliui „Laikas nė(e)rimui“, Sigita Šimkūnaitė pasakoja:

„Ilgai ieškojome tinkamos vietos šiam spektakliui. Šia savo kelione laiku norėjome išsaugoti Neringos tylą. Tyla, kaip metafora ir priešprieša dabartiniam skubėjimui ir „šiukšlinimui“. Norėjosi žiūrovams suteikti ir naujų žiūros perspektyvų vietoje, kurią visi puikiai žino, leisti pasigrožėti ir sustoti. O mano asmeninės kelionės tikslas buvo NEMATOMAI prisiliesti prie nuostabaus kraštovaizdžio, naudojant esamus erdvės elementus: smėlį, vandenį, urbanistinius objektus, dangų kaip didžiulę besikeičiančią teatro uždangą, kuri niekada nebūna vienoda. Taip atsirado sumažinta supilta kopa, tarsi dialogas su milžine Parnidžio kopa, didžiulis povandeninis tiltas – šokėjų kelionei vandeniu, išdžiauti Neringos skalbiniai su milžinės įsispaudusiu atvaizdu, didžiulis saulėlydžio stalas sutemus bendrumui pajusti, veidrodiniai krikštai molo gale – mūsų praeičiai prisiminti, o su dabartimi susitikti ir įsižiūrėti.“

Sigita Šimkūnaitė

Šiuo metu aktyviai dirba kino, teatro ir reklamos srityse, kurdama scenografiją, dailę. Profesionalaus teatro projektuose dalyvauja nuo 2010 m., kai įsiliejo į nepriklausomos kūrybinės grupės „Operomanija“ veiklą. 2004 m. įgijo architektūros istorijos ir teorijos magistro laipsnį Vilniaus Gedimino technikos universitete, 2001 m. stažavosi Vitus Bering universiteto kolegijoje Danijoje.

Apdovanojimai, nominacijos

  • 2022 m. nominuota geriausia dalininke Lietuvos nacionaliniuose kino apdovanojimuose „Sidabrinė gervė“ už darbą filme „Žmonės, kuriuos pažįstam“ (2021 m., rež. T. Smulkis)
  • 2021 m. nominuota Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos apdovanojimui „Auksinis scenos kryžius“ už geriausią scenografiją (spektaklis „Skrajojantis olandas“, rež. D. Abaris, G. Šeduikis, Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras).
  • 2017 m. nominuota geriausia dalininke Lietuvos nacionaliniuose kino apdovanojimuose „Sidabrinė gervė“ už darbą filme „Emilija iš Laisvės alėjos“ (2017 m., rež. D. Ulvydas).
  • 2015 m. nominuota geriausiam profesinės meistrystės apdovanojimui „Sidabrinė gervė“ už darbą filme „Traukinio apiplėšimas, kurį įvykdė Saulius ir Paulius“ (2015 m., rež. R. Marcinkus, S. Aškelavičius)