Sklaida

Fotoreportažas

Paroda „Baltoji buveinė. Trys dekados“ galerijoje „Arka“

Protalas:Artnews.lt
Publikacijos data: 2020 11 20

Per 30 galerijos gyvavimo metų čia surengta gausybė skirtingų personalinių, grupinių parodų, vykdyta dešimtys tęstinių projektų, neformalių renginių ir performatyvių vyksmų. Nėra galimybės į vieną ekspoziciją sutelkti visų galerijos įvaizdį formavusių artefaktų, tad parodą siekta pristatyti kaip kuratorinę reminescenciją glaudžiai su pačia galerijos erdve susijusiems kūriniams, projektams ir čia vykusiems procesams.

Daugiau čia.

TV reportažas

Baltoji buveinė. Trys dekados

Media:LRT.lt „Kultūros diena. Savaitės apžvalga“
Autorius: Violeta Beconienė
Publikacijos data: 2020 11 16

„Arkos“ galerijos trisdešimtmetis. Jubiliejinė paroda ir iššūkiai formavę galerijos identitetą.

Daugiau (žiūrėti nuo 13:23) čia.

Straipsnis

Prisiminimai yra poezija. Dvi bienalės Vilniuje

Protalas:7 meno dienos
Autorius: Monika Krikštopaitytė
Publikacijos data: 2020 10 23

Devintoji Lietuvos tekstilės meno bienalė iki spalio 30 d. vyksta galerijoje „Arka“, kuratorė Žydrė Ridulytė. Šį kartą ji pavadinta „Riba#“ ir siūlo permąstyti valstybės, žmogaus 30-metį, brandą – tema taip plačiai ir atvirai išvedžiota, kad didžioji kūrinių dalis gali sau ramiai gyvuoti savarankiškai, apglėbti rūpestingos tekstilės meno bendruomenės dėmesio. Miniu ją ne šiaip sau. Manau, kad bendruomenė yra labai stipri, turi įspūdingą supertalentingų ir pasižymėjusių kūrėjų ratą (tai išskirtinis reiškinys), kurie neužgožia, o skatina jaunesnių autorių potencialą skleistis.

Daugiau čia.

Spaudos pranešimas

Sujauktą galeriją pavertė erdviu biuru: susidūrė su nemenku iššūkiu

Protalas:www.tv3.lt
Publikacijos data: 2020 10 15

Evelina ir Monika Vilniuje esančia dailės galerija rūpinasi kaip savo namais. Jos čia organizuoja dailės parodas ir dirba su kitais meno projektais. Galerijoje įrengtame biure tvyro tikras meniškas chaosas, kurį merginos norėtų sutvarkyti. Joms padės TV3 ir „Namų idėja su IKEA“.

Daugiau čia.

Reportažas

Tekstilės meno bienalė „RIBA # 30“: parodos atidaryme – svečiai ir daugiau nei 50 autorių kūrinių

Protalas:Žmonės.lt
Publikacijos data: 2020 10 09

Viena iš parodoje dalyvaujančių menininkių Indra Marcinkevičienė sako, jog šiuo metu ją ypač domina moters emocinis laukas. „Esu labai dėkinga Tekstilės Bienalės organizatoriams, kad priėmė mano kūrinį „Santa Morčius“ šių metų parodoje. Kuriu projektą „Madona“, kurio sudėtyje yra 12 kūrinių. Prie „Madonos“ esu prijungusi papildomą kūrinį „Santa Morčius“.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

IX tekstilės meno bienalėje „RIBA # 30“ – laiko ir ribų poveikis žmogaus gyvenimui

Protalas:Voxart.lt
Publikacijos data: 2020 10 06

Nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui skirtõs bienalės idėja grindžiama mintimi, kad valstybė, kaip ir žmogus, išgyvena vaikystės, jaunystės ir brandos amžių, kurį skiriančios ribos žymi jau kitą – analitinį – aplinkos ir egzistencijos vertinimą. „RIBA # 30“ skirta apmąstyti ribines valstybės raidos atkarpas bei laiko ir ribų poveikį žmogaus gyvenimui.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Trys kūno medijavimo strategijos / Galerija ,,Arka“ meno mugėje ,,Art Vilnius ‘20“

Protalas:Žurnalas „Cikados“
Publikacijos data: 2020 09 30

Ekspozicijoje pristatoma trijų, skirtingomis raiškos formomis dirbančių autorių – Ingos Likšaitės, Andriaus Kviliūno ir Andriaus Makrevičiaus – kūriniai. Juos vienijanti ašis – žmogaus kūnas kaip terpė kūrinio prasmės mediacijai. Mugėje pristatomų darbų vizualinėje plotmėje skleidžiasi žmogaus figūros motyvas, tačiau kiekvienas autorius šias figūras medijuoja skirtingais rakursais ir interpretavimo formomis. Galerijos stendas 5.45.

Daugiau čia.

Interviu

Norvegijoje gyvenančios Rūtos Pakarklytės darbai provokuoja Vilniuje: kur menas, kur šiukšlės?

Protalas:Delfi.lt
Publikacijos data: 2020 09 23

Iki rugsėjo 26 dienos sostinėje vykstančioje Vilniaus keramikos meno bienalėje šalia Lietuvos menininkų darbų – išskirtinės viešnios iš Norvegijos kūrinys, iškart pramintas „smegenimis“ arba „širdimi“ ir tyrinėjamas dėl drąsaus neestetinių objektų pasitelkimo menui.

Daugiau čia.

Radijo interviu

Pokalbis su keramike Rūta Šipalyte

Protalas:lrt.lt
Publikacijos data: 2020 09 19

Vilniaus keramikos meno bienalėje Liudviko Strolio premija apdovanota Rūta Šipalytė netrukus atsiims ir Lietuvos dailininkų sąjungos Auksinį ženkliuką. Pokalbis su keramike apie kūryba, (ne)sėkmes, mokinius ir keliaujant neapleidžiantį namų jausmą.

Daugiau (nuo 1:14:29) čia.

Interviu

Liudviko Strolio premijos laureatė Rūta Šipalytė: keramikos menas vis labiau įsigali tarp kitų medijų

Protalas:Delfi.lt
Publikacijos data: 2020 09 16
Autorius:Vilma Venckutonytė

Intensyvūs kūrybos metai keramikei Rūtai Šipalytei rugsėjo pradžioje atnešė garbingiausią keramikos meno srities apdovanojimą – prof. Liudviko Strolio premiją. Anksčiau šiais metais menininkei įteiktas Auksinis ženklelis, kurį Lietuvos dailininkų sąjunga skiria už paskutinių trejų metų pasiekimus. Su menininke Rūta Šipalyte kalbamės apie jos dalyvavimą 6-ojoje Vilniaus keramikos meno bienalėje, čia pristatomą darbą „Silicio namai“ ir keramikos meno plėtrą.

Daugiau čia.

Reportažas

Šeštą kartą surengtoje Vilniaus keramikos bienalėje eksponuojami 42 menininkų darbai

Protalas:lrt.lt
Publikacijos data: 2020 09 04
Autorė:Monika Petrulienė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt

Šeštą kartą surengtoje Vilniaus keramikos bienalėje eksponuojami 42 menininkų darbai, kuriuos atrinko tarptautinė komisija. Keramikai teigia, kad vis dar turi įrodinėti, jog keramika – tai ne vien taikomasis menas ir parodoje LDS galerijoje „Arka“ pateikia konceptualius kūrinius..

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Naujininkuose iškilo nauja skulptūrinė instaliacija

Protalas:neakivaizdinisvilnius.lt
Publikacijos data: 2020 08 18

LDS galerija „Arka“ kartu su skulptoriumi Rimantu Milkintu, 2019-2020 m. vykdė Vilniaus miesto savivaldybės finansuotą programos „Kuriu Vilnių“ projektą, kurio metu R. Milkintas sukūrė skulptūrinę instaliaciją „@per tris dienas”. Rugpjūčio 14 d. ji atidengta prie LDS Skulptūros ir vitražo centro, įsikūrusios Dariaus ir Girėno g. 25.

Daugiau čia.

Straipsnis

Atidengta Milkinto skulptūrinė instaliacija iškelia užmirštą Dariaus ir Girėno skrydžio faktą

Protalas:lrt.lt
Autorė:Austėja Mikuckytė-Mateikienė, LRT.lt
Publikacijos data: 2020 08 14

Paprastai savo kūriniams literatūrinio pamušalo neieškantis autorius šįsyk atsispyrė nuo istorijos. „Istorija baigėsi tragiškai, bet laiškai pasiekė savo tikslą per tris dienas, kas buvo rekordinis įvykis. Tai buvo pirmoji tarpkontinentinė siunta apskritai. Man keista, kodėl už šio momento nėra „užsikabinta“, – komentavo R. Milkintas.

Daugiau čia.

Reportažas

Sostinėje – nauja skulptūra: ją menininkas dedikavo Dariui ir Girėnui

Media: LRT televizija, „Panorama“
Publikacijos data: 2020 08 11

Skulptorius Rimantas Milkintas Vilniuje, iš centro pakeliui į oro uostą, įkurdino skulptūrą, skirtą Steponui Dariui ir Stasiui Girėnui atminti. Menininką sudomino faktas, kad ir po Atlantą perskridusio lėktuvo katastrofos į Lietuvą gabentas paštas buvo pristatytas žmonėms. Todėl istoriniam įvykiui skirtą skulptūrą pavadino „Per tris dienas“. Tiek užtruko pašto siuntos kelionė iš Niujorko į Lietuvą.

Daugiau čia.

Straipsnis

Telšiškis Arūnas Bielskis – viską aukštyn kojomis verčiantis menininkas

Protalas:tzinios.lt
Autorė:Monika Girdvainė

„Aš pats išskirtinių savo gabumų neatsimenu, tačiau mama, turbūt įžvelgusi mano talentą piešti, nurodė kryptį mokytis tuometiniame Telšių dailės technikume. Labai džiaugiuosi ten pakliuvęs. Studijų metais atradau įvairius metalo apdirbimo būdus ir technologijas – juvelyriką, šaltkalvystę, liejininkystę, kalvystę. Įgytos žinios ir įgūdžiai piešimo, tapybos, kompozicijos srityse irgi buvo svarbūs tolesnei kūrybai“, – pasakojo menininkas.

Daugiau čia.

Spaudos pranešimas

Kita legendinio skrydžio istorijos pusė – Rimanto Milkinto skulptūrinėje instaliacijoje

Protalas:Voxart
Publikacijos data: 2020 08 11

Projektas, kurio įgyvendinimą rėmė Vilniaus miesto savivaldybė, Lietuvos dailininkų sąjunga bei Skulptūros ir vitražo centras, prisideda prie to, jog urbanistinė, pramoninė ir vizualiai skurdi oro uosto teritorija pamažu įgautų šiuolaikišką įvaizdį ir ilgainiui taptų vystoma ir nuolat plečiama kultūrine vieša erdve.

Daugiau čia.

Radijo interviu

Ryto allegro. Skulptorius Arūnas Bielskis: meno kūrinyje logikos neturi būti

Media:LRT radijo laida „Ryto allegro“
Publikacijos data: 2020 08 05

Galerijoje „Arka“ Vilniuje pirmą kartą atidaryta Arūno Bielskio personalinė paroda „Solo“. Su menininku kalbasi kolegė Laima Ragėnienė.

Interviu įrašas prasideda 1:01:10

Perklausyti galite  čia.

Spaudos pranešimas

Rolando Marčiaus paroda „Mėlynoji vakarienė“ galerijoje „Arka“

Protalas:artnews.lt
Publikacijos data: 2020 07 30

Autorių domina žmogaus ir gamtos santykis, gamtinės struktūros poveikis istorijos tėkmei. Pasitelkdamas stebėjimą ir pažinimą, R. Marčius analizuoja, kaip steigiasi asmeninis aplinkos potyris. Kurdamas svarsto, kaip aplinka veikia ir sužadina vidinius pojūčius, ir kaip šiais patyrimais ir įspūdžiais galime dalytis, išreikšti, perteikiti vieni kitiems. Kūryboje aktualizuojamas kraštovaizdžio specifiškumas, praeities ir dabarties motyvų kontekstualumas. Formuojama sąveika tarp menininko asmeninės patirties, kolektyvinės atminties ir žiūrovo percepcijos.

Daugiau čia.

Spaudos pranešimas

Atidaroma paroda „Mėlynoji vakarienė“: Rolandas Marčius reflektuoja pajūrio kraštovaizdį bei kolektyvinę atmintį

Protalas:delfi.lt
Publikacijos data: 2020 07 30

Parodos „Mėlynoji vakarienė“ pavadinimas – tarsi nurodo į bendrabūvį, dalijimusi grįstą valgymo aktą. Maistas yra viena seniausių mainų formų, jungiančiu žmones per tarpusavio sąveiką ir komunikaciją. Nuo pat senų laikų valgio dalijimosi ritualai atlieka skirtingus vaidmenis įvairiose kultūrose. Mėlynoji vakarienė subtiliai referuoja kanoninės paskutiniosios vakarienės, kurioje susitinka istorinė atmintis ir dabarties žvilgsnis, simboliką. Tokiu būdu parodos kontekste kuriamas santykis tarp menininko ir į procesą įtraukiamo žiūrovo.

Daugiau čia.

Spaudos pranešimas

Kūryboje menininkė klausia: kodėl visi myli drugelius, bet efektyviai mindo tarakonus?

Protalas:lrt.lt
Publikacijos data: 2020 06 23

Kūryboje menininkė retoriškai klausia, kodėl „visi paprasčiausiai myli drugelius, bet efektyviai mindo tarakonus“? Šiuo būdu autorė referuoja į stereotipizuotus įsitikinimus, neva estetiškai patrauklūs, teigiami ir mieli objektai natūraliai priimami kaip mylėtini, o neatitinkantys įsivaizduojamo kanono – atstumiami ir niekinami.

Daugiau čia.

Spaudos pranešimas

Monikos Gedrimaitės paroda „Uola ir vėjas. Erdvės objektuose“ galerijoje „Arka“

Protalas:ArtNews.lt
Publikacijos data: 2020 06 25

Parodoje pristatomai ekspozicijai būdingas bendras Monikos Gedrimaitės kūrybos idėjiškumas. Autorė nuosekliai tyrinėja dialektiką tarp indo kaip daiktiško ir konceptualaus darinio. Menininkę domina utilitarus jo pamatas ir naujos panaudojimo galimybės. Kūryboje universalizuodama indo prasmę, pastarąją darbuose redukuoja, kol lieka tik pėdsakas, užuomina, nenurodanti į konkretybę.

Daugiau čia.

Recenzija

Paradokslios kartotės trajektorijos (Viktoro Paukštelio tapybos paroda „Zelandija“ galerijoje „Arka“)

Protalas:7 meno dienos
Autorius:Dalia Aleksadravičiūtė
Publikacijos data: 2020 07 03

Paukštelio darbams būdingas klasikinio modernizmo tapybą primenantis braižas: realistinis piešinys, kruopštus spalvų niuansavimas, tačiau abstrakčios linijos; aiški kompozicija, bet numanomi jos veikėjai. Puikus šios dichotomiškos autoriaus tapymo manieros pavyzdys – paveikslas „Berniukas su valtorna“ (2020).

Daugiau čia.

Spaudos pranešimas

Viktoro Paukštelio paroda aktualizuoja menininko kaip vaizdų kolekcionieriaus vaidmenį

Protalas:lrt.lt
Publikacijos data: 2020 06 08

Vaizdines patirtis redukuodamas į tapybinėje kalboje besiformuojančią autentišką tikrovę, V. Paukštelis prisiima atvaizdų „medžiotojo“ ir kolekcionieriaus poziciją, (at)kurdamas ir „pasisavindamas“ vaizdinius, kurie sąmonės sraute nuolat išnyra prisiminimų pavidalu. Sąveikaujant atminties, sąmonės ir vaizduotės sandams, menininko regėti vaizdai tampa kito registro medija, funkcionuojančia kaip alaikiškas ir mimetiškas patyrimas.

Daugiau čia.

Spaudos pranešimas

Viktoro Paukštelio tapybos paroda „Zelandija“ galerijoje „Arka“

Protalas:Artnews.lt
Publikacijos data: 2020 06 02

„Paroda pavadinta pagal Viktoro Paukštelio kūrinį „Zelandija“, kurį inspiravo A. Diurerio biografijoje perskaityta detalė, kad menininkas specialiai keliavo į Zelandiją, kad įamžintų ant kranto jūros išmestą negyvą banginį. Kaip teigia autorius, jam rodėsi tarsi jis jau yra tą darbą matęs. Tačiau paaiškėjo, jog tai buvo tik jo paties susikurtas įsivaizdavimas, kuris, anot menininko, tam tikra prasme įsakmiai reikalavo tapybinės raiškos. Tokiu būdu pats tapybos kūrinys tampa tarsi spontaniškai išnyrančio, neaiškios kilmės vaizdinio atspindžiu kūrėjo sąmonėje.“

Daugiau čia.

Refleksijos

Retrospektyva (Petro Lincevičiaus paroda „Geriausio būdo paieškos pakeltam akmeniui padėti“ „Arkos“ galerijoje)

Autorius:Kazimieras Brazdžiūnas
Leidinys: Literatūra ir menas (nr. 7 / 3701)
Publikacijos data: 2020 04 03

„Man studijuojant, P. Lincevičiaus tapyba rodyta, o kartais net brukta kaip natūros analizavimo pavyzdys. Ir tą natūrą jis iki šiol puikiai analizuoja: įsiklausymas į šviesą, virpantys potėpiai, spalvos pulsas, enciklopedinis tikslumas…“

Daugiau čia.

Refleksijos

Kazimieras Brazdžiūnas. Požiūrio taškas (V): Tandemas (Lino Bliškevičiaus kuruojama Monikos Radžiūnaitės paroda „Hyperlink“ „Arkos“ galerijoje)

Autorius:Kazimieras Brazdžiūnas
Leidinys: Literatūra ir menas (nr. 7 / 3701)
Publikacijos data: 2020 04 03

„Monikos ir Lino duetas – puikus pavyzdys, kaip du skirtingų katedrų protai, maniakiškai dirbdami, investuodami daug fizinių ir protinių išteklių, pateikia įtaigų kūrinį.“

Daugiau čia.

Esė

Pokalbių ciklas su LDS galerijų vadovais (-ėmis): LDS galerija „Arka“ | Evelina Januškaitė

Leidinys:Dailėraštis
Publikacijos data: 2020-04-14

„Pradėjus mąstyti apie konkrečias parodas, labai norėjosi, kad atsirastų netikėtumo momentas, teigiamu įspūdžiu grįstos žiūrovų patirtys, kurias suteikti galėjo išskirtiniai kūrėjai, netradiciškai mąstantys ir galintys tiek konceptualiai, tiek kontekstualiai persvarstyti ganėtinai komplikuotas „Arkos“ erdves. Todėl užsimezgė komunikacija su įvairių kartų, įvairiomis medijomis ir raiškos būdais kuriančiais autoriais, kuriems stengėmės sudaryti palankias sąlygas išsiskleisti būtent mūsų erdvėse. Pamažu pritraukiame drąsiai mąstančių ir gebančių sudėtingą architektūrinį išplanavimą paversti tinkline terpe įvairioms jungtims ir sąveikoms rastis.“

Daugiau čia.

Interviu

Monika Radžiūnaitė: žinių kiekis nekoreliuoja su proto ar išminties gausa (interviu su Monika Radžiūnaite ir Linu Bliškevičiumi)

Autorius:Austėja Mikuckytė – Mateikienė
Leidinys:Pašvaistė (nr. 2020/2, p. 1-6)
Publikacijos data: 2020/2

„Pažinimas visuomet yra atribotas laiko distancijos ir aptrupančių praeities pėdsakų. Kalbant apie praeities šleifą, mano įsitikinimu, bet kokia visuomenės patirtis gali būti juntama tol, kol egzistuoja ta visuomenė, ir gali išryškėti neatpažįstamai, nesuvoktai, po šimto, po tūkstančio metų. Tačiau aktualiai juntami aspektai pamažu nyksta. Šiuo klausimu vis mėgstu prisiminti Mozės istoriją, kai jis savo tautą vedžiojo po dykumą tol, kol ši pamiršo vergijoje įgytus įpročius.“

Daugiau čia.

Recenzija

Karališkos lelijos kiekvienam. Monikos Radžiūnaitės paroda „Hyperlink“

Portalas:7 meno dienos
Publikacijos data: 2020-03-31

„Netikėta erdvės transformacija kelia nuostabą pamąsčius apie visad lyg nurašomą galerijos „Arka“ šoninę erdvę. Kuratoriniai sprendimai iš esmės pasitarnauja lyg senokai lauktas šios erdvės išteisinimas, parodymas, jog ji turi potencialo prisikelti visai kitokiam gyvenimui. Žiūrovas neverčiamas pavargti nuo papildomų veiksnių, jis tausojamas“.

Daugiau čia.

Press release

Mira Podmanicka’s exhibition The Wall

Portalas:Noar.eu
Publikacijos data: 2020-03-07

The creative interest of the Slovak artist Mira Podmanicka (b. 1981) is defined by the forms of space perception, analysis and creation. The artist creates localized installations in galleries and project spaces located in historic buildings, thus blending creativity between sculpture and architecture.

Daugiau čia.

Press release

Mira Podmanicka's exhibition 'The Wall / Siena' at the LAA’s gallery 'Arka'

Portalas:echogonewrong.com
Publikacijos data: 2020-03-05

In her artistic practice, Mira Podmanicka takes a critical look at the economy of the cultural sector, which often lacks the resources to reconstruct or refurbish spaces in historical buildings. The works emphasize the fact that the layers of the wall remain with imperfections caused by uncontrolled environmental influences – humidity, mold, etc., for a long time.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Slovakų menininkės Miros Podmanickos paroda „Siena“ galerijoje „Arka“

Portalas:Artnews.lt

Slovakų menininkės Miros Podmanickos (g. 1981) kūrybinių interesų lauką apibrėžia erdvės suvokimo, analizės ir kūrimo formos. Menininkė istoriniuose pastatuose įsikūrusiose galerijose ir projektų erdvėse kuria įvietintas instaliacijas, taip įtarpindama kūrybą tarp skulptūros ir architektūros. Autorė domisi pastatų sienose paliktais anksčiau gyvenusių žmonių veiklos ir/ar meninės raiškos pėdsakais, kurie tampa neatsiejama erdvių kontekstualumo dalimi. Meninėje praktikoje Mira Podmanická kritiškai žvelgia į kultūros sektoriaus ekonomiką, dažnai stokojančią išteklių rekonstruoti arba atnaujinti erdves istoriniuose pastatuose.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Monikos Radžiūnaitės paroda „Hyperlink“ galerija „Arka“

Portalas:Artnews.lt
Autorius:Linas Bliškevičius

Ekspozicijoje pristatomi tapybos darbai, įkvėpti viduramžių, to laikmečio kultūros istorijos, senovinių legendų ir pasakojimų, literatūros, meno istorijos ir ikonografijos bei krikščioniškosios tradicijos. Šioje parodoje tapytojos Monikos Radžiūnaitės darbus lydi sąvokos ir hipersaitai, per ekraną vedantys žiūrovą į tekstus, teorijas ir prasmes. Šiuo būdu kiekvieną paveikslą galima pažinti interaktyviai, spaudžiant ant hipersaitų, nukeliauti į visiškai atsitiktines temas, nebūtinai susijusias tiesiogiai.

Daugiau čia.

Dialogas

Premijos laureatas Každailis apie akto žanro kūrinių parodą: be piešimo dailininko nėra

Portalas:LRT.lt
Autorius:Arturas Aliukas
Publikacijos data:2020 02 26

Parodą aplankiusio Lietuvos nacionalinės premijos laureato grafiko, knygų iliustratoriaus ir heraldikos specialisto Arvydo Každailio nuomone, ši paroda yra ženklas, kad dailininkai bando atgauti įgūdžius ir poreikį piešti.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Grupinė paroda „Figūra 2020. Piešinys / kūrinys“ galerijoje „Arka“

Portalas:ArtNews.lt
Publikacijos data:2020 02 05

Menininkų Pauliaus Juškos ir Arturo Aliuko kuruojama paroda „Figūra 2020. Piešinys / Kūrinys“, tai – mėginimas atnaujinti nuo 2006 m. galerijoje „Arka“ rengtas dvimetes apžvalgines piešinių parodas (paskutinė įvyko 2015 m.). Tačiau jei anksčiau dauguma parodų dalyvių būdavo iš Vilniaus, tai šioje parodoje pristatomi ir kituose miestuose (ar net šalyse) gyvenantys ir dirbantys menininkai. Parodoje dalyvauja apie 40 autorių.

Daugiau čia.

Recenzija

Sunkūs ir trapūs. Neįprasta reginių dėlionė „Arkos“ galerijoje

Portalas:7 Meno dienos
Publikacijos data:2020 01 31

Iš pirmo žvilgsnio kukli, vaiski, žaismingai spindinti paroda įsižiūrėjus tokia nebeatrodo – tai iš entuziastų veido prakaito, tūkstančio laipsnių kaitros, iš nusivylimų ir užsispyrimo pamažu išaugusių kūrinių poilsio vieta. „Jeigu jie viską žinotų – turbūt nė nepradėtų“, – parodos anotacijoje apie savo mokinių pastangas sako Truskaitė.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Parodoje „Miesto spalvinis kodas“ menininkas Eimutis Markūnas tęsia urbanistinės aplinkos tyrinėjimus

Portalas:7 Meno dienos
Publikacijos data:2020 01 31

Naujausioje tęstinio projekto „Miesto spalvinis kodas“ parodoje menininkas Eimutis Markūnas tęsia urbanistinės aplinkos tyrinėjimus. Anot autoriaus, „miestas gali būti agresyvus ir melancholiškas, spalvingas ir purvinas. Sunku jį apibūdinti žodžiais. Geriau daugialypį miesto veidą atskleisti savo kūriniais”. Tiriamo subjekto įvairiapusiškumą atskleidžia parodos potemė, kuri taip pat nurodo į ankstesnius projektui kurtus ciklus.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Eimučio Markūno paroda „Miesto spalvinis kodas. Juoda, balta Ir kitos spalvos“ galerijoje „Arka“

Portalas:ArtNews.lt
Publikacijos data:2020 01 29

Naujausioje tęstinio projekto „Miesto spalvinis kodas“ parodoje menininkas Eimutis Markūnas tęsia urbanistinės aplinkos tyrinėjimus. Anot autoriaus, „miestas gali būti agresyvus ir melancholiškas, spalvingas ir purvinas. Sunku jį apibūdinti žodžiais. Geriau daugialypį miesto veidą atskleisti savo kūriniais”. Tiriamo subjekto įvairiapusiškumą atskleidžia parodos potemė, kuri taip pat nurodo į ankstesnius projektui kurtus ciklus.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Galerijoje „Arka“ – Algimanto Stanislovo Kliaugos paroda „Tapatybės ženklai“

Portalas:Delfi.lt
Publikacijos data:2020 01 13

Ženklų ir simbolių kalba, įprasminanti tautiškumo, tapatybės sąvokas, tapo pagrindine Kliaugos kūrybos ašimi. Gilindamasis į jų prasmes, dailininkas ieško atsakymo į tautos egzistencijos ir išlikimo klausimus. Kaip vieną iš iškalbingiausių valstybingumo liudytojų jis panaudojo senovinių lietuviškų monetų atvaizdus.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Atidaroma M. K. Čiurlionio menų mokyklos absolventų paroda „Tai tiek“

Portalas:Lrytas.lt
Publikacijos data:2020 01 12

Ši paroda simboliškai lyg pirmaprades stichijas apjungia keturis skirtingus menininkus, kurie dar prieš metus tebuvo Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos dvyliktokai, o šiandien – Vilniaus dailės akademijos pirmakursiai.

Daugiau čia.

Recenzija

„Faximilinis dievas“. Nepraskrolinta paroda

Autorius:Austėja Mikuckytė-Mateikienė
Leidinys:„Kultūros barai“, Nr. 12 (660), 2019

Šį rudenį LDS galerijoje „Arka“ veikė grupinė paroda „Faximilinis dievas“. Jos autoriai „skirtingais vizualiniais ir naratyviniais pjūviais tyrė, kokį poveikį daro dabarties vaizdų perteklius“.

Daugiau: p. 48-19

Pranešimas spaudai

Susitikimas su menininku Pauliumi Rainiu galerijoje „Arka“

Portalas:ArtNews.lt
Publikacijos data:2020 01 03

Dvi Pusės – tai mano trečioji personalinė kūrybos paroda. Kūrinyje pateikiu “hyperrealų” savo autoportreto atvaizdavimą. Patalpoje esantys objektai apibūdina mano asmenybės personaliją per simbolinius ir kiek mistifikuotus artefaktus.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Gintaro Zubrio tapybos paroda „Pasikalbėk su jais“ LDS galerijoje „Arka“

Portalas:ArtNews.lt
Publikacijos data:2019 12 06

Referuodamas į Pedro Almodóvaro filmą „Talk to her“, Gintaras Zubrys kviečia žiūrovą pasikalbėti su iš pirmo žvilgsnio nebyliais daiktais. Kaip slaugytojas pamilsta į komą panirusią moterį, taip ir žiūrovui nejudrūs daiktai, tiksliau, tik jų atvaizdai, gali sužadinti jausmus ir mintis.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Projektas „X: Atmintis“ galerijoje „Arka“

Portalas:ArtNews.lt
Publikacijos data:2019 12 06

Tai trečius metus organizuojamas meno įvykis, kviečiantis skirtingų sričių kūrėjus dirbti poromis prie bendro kūrinio, dalinantis skirtinga kūrybine bei technologine patirtimis, idėjomis, paliekant laisvą erdvę temos interpretavimui“ (kuratorius Albinas Vološkevičius).

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Romualdo Balinsko paroda „Tarpe“

Portalas:7 Meno dienos
Publikacijos data:2019 12 06

Romualdas Balinskas – tapytojas, knygų dailininkas, parodose dalyvauja nuo 1986 m. Nuo 1990 m. – Lietuvos dailininkų sąjungos narys. 2019 m. jam įteiktas LDS “Auksinis ženkliukas” už inovatyvius plastinės kalbos ieškojimus bei talpių ir universalių temų plėtojimą. Menininko kūryba išsiskiria plastinės raiškos pokyčiais, nepametant savitumo, polinkio į monochromiją.

Daugiau čia.

Recenzija

DRUGELIO EFEKTAS arba 7 MOTERS KAMBARIAI

Leidinys:Kultūros barai (2019/10)
Autorius:Jūratė Stauskaitė

Eglė Ganda nekankina savęs „apsirėminimo“ problematika, ją kažkaip sunku reziumuoti, todėl ji ne tiek daug minima kaip kūrėja, dažniau kaip veikėja. Mėginsiu išsiaiškinti tik vieną jos aprėpiamų plotų dalelytę.

Daugiau čia (p. 32-34).

Recenzija

Ar viskas matuojama dydžiais? Apie 11-ąją tarptautinę tekstilės miniatiūrų bienalę „MATMUO“

Portalas:LDS Dailėraštis
Autorius:Lijana Šatavičiūtė-Natalevičienė
Publikacijos data:2019 11 27

1992-aisiais Lietuvos dailininkų sąjungos tekstilininkų sekcijos užmojis sukviesti viso pasaulio menininkus į lino miniatiūrų simpoziumą atrodė tikras avantiūrizmas. Kilo abejonių, ar turinčius iš ko rinktis vakariečius sudomins toks renginys ką tik valstybingumą atkūrusioje ir daug kam nežinomoje Lietuvoje? Tačiau bienalė – sutvirtėjusi ir suformavusi tam tikras tradicijas – išlaikė laiko išbandymus ir šiuo metu yra vienintelė tokio pobūdžio mažosios tekstilės paroda Baltijos šalių regione, turinti savo gerbėjų tiek Europoje, tiek tolimoje Azijoje. Tai vienas ilgiausiai besitęsiančių tarpautinių projektų nepriklausomoje Lietuvoje, prisidėjęs prie šalies vardo garsinimo ir naujų tiltų tarp skirtingų kultūrų tiesimo.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

11-oji tarptautinė tekstilės miniatiūrų bienalė „Matmuo“

Portalas:7 Meno dienos
Publikacijos data:2019 11 08

LDS galerijoje „Arka“, atidaroma 11-oji tarptautinė tekstilės miniatiūrų bienalė „Matmuo“. Daugiau nei 100 dalyvių iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Rumunijos, Turkijos, Ukrainos, Taivano, Japonijos, Danijos, Didžiosios Britanijos, Serbijos, Švedijos, Austrijos, Islandijos, Norvegijos, Islandijos, Malaizijos, Škotijos, Prancūzijos, Slovakijos, Suomijos, Vokietijos ir kitų šalių apmąstys asmeninį santykį su nustatytais matais, standartais, normomis, gvildens kūrinio dydžio ir jo vertės santykį, gilinsis į tai, kaip keičia kūrinį mažesnis formatas, o galbūt pasiūlys individualią pasaulėjautą atitinkančius matmenis ir standartus.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Grupinė paroda „Faximilinis dievas“

Portalas:7 Meno dienos
Publikacijos data:2019 10 18

Paroda provokuoja paradoksu: šiuolaikybėje ne žvilgsnis priklauso nuo (at)vaizdo, o (at)vaizdas paklūsta žvilgsniui, t. y. žvilgsnis kuria atvaizdą ir jį valdo.

Daugiau čia.

Recenzija

Rugsėjo kilpa. Penkių parodų apžvalga

Portalas:7 Meno dienos
Autorius:Rita Mikučionytė
Publikacijos data:2019 10 04

Prigimtinis kolorito pojūtis, subtilūs spalviniai deriniai, jautri tapysena – puiku, ir miela akiai, ir net aktualu, bet patys motyvai, kūrinių gausa sukėlė abejonių.

Daugiau čia.

Apžvalga

Raimondas Gailiūnas Vilniuje surengė didžiausią savo kūrybos parodą

Portalas:www.grokiskis.lt
Autorius:Reda Milaknienė
Publikacijos data:2019 09 22

[…] profesorius R. Nemeikšis šypsosi ir kalba apie tai, kad kai kam gali atrodyti, jog tie paveikslai – siaubas, haliucinacijos… „Pirmas įspūdis – jie drastiški, atstumiantys. Bet tai tik pirmas įspūdis. Įsigilinus – daugybė temų, kuriose pinasi ir humoras, ir drama, ir lyrika. Jis – daugiaplanis…

Daugiau čia.

Apžvalga

Raimondas Gailiūnas - ,,Neramus''

Portalas:www.zurnalascikados.com
Autorius:Nerijus Pugačiauskas
Publikacijos data:2019 09 23

Paroda pateikta nestandartiškai. Menininko darbai suskirstyti į šešis segmentus, kurie susijungia į visumą ir suformuoja tai, ką galite dabar išvysti nuvykę į parodą. Kiekviena dalis taip pat turi atskirą pavadinimą, tematiką. Paklausęs parodos autoriaus apie tai, kaip reikia kurti, kad darbai susidėliotų į tokią vientisą ir estetiškai nuostabią parodą, sulaukiau netikėto atsakymo: „Tai nėra tikslas“. Kurdamas Raimondas nestato savęs į rėmus, nes galiausiai kūriniai neįtikėtinu būdu atranda tarpusavio sąryšį ir susijungia į didesnį vienetą.

Daugiau čia.

Apžvalga

Dailininkas Raimondas Gailiūnas apie savo parodą: labai skanu avinžirniai su kanapių sėklomis

Portalas:delfi.lt
Autorius:Vilma Mačianskaitė
Publikacijos data:2019 09 16

„Neramus“ – pagrindinis žodis, nusakantis Raimondo Gailiūno naujausios tapybos visumą. Tapybos, kalbančios apie šiuolaikinio žmogaus nerimą, neužtikrintumą, vidines chimeras, parodančios tai, apie ką bijomasi ar vengiama kalbėti, nes visiems norisi gyventi tik gražiai. Tiesa, Raimondo Gailiūno darbai puikiai tinka prie gražaus gyvenimo – jis meistriškai įvaldęs spalvas, darbai įdomūs, juose yra šuniukų, žvėrių, kačių, yra net popiežius ir Buda.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Raimondo Gailiūno tapybos paroda „Neramus“

Portalas:7 Meno dienos
Publikacijos data:2019 09 13

Raimondo Gailiūno paveikslai perteikia tą nerimą, pasimetimą, laviravimą beprotybės prieangyje, išėjimą „už ribos“. Jie turi savyje jėgos, kuri Gailiūno tapyboje pasireiškia grotesku ir sarkazmu savo paties atžvilgiu. Autentiškas menininko atsivėrimas, gestinė tapyba, dideli drobių formatai – tai, ko pasiilgęs lietuvių tapybos tradicijas vertinantis žiūrovas.

Daugiau čia.

Recenzija

TEKSTILININKĖS KAMBARIAI. Eglės Gandos Bogdanienės paroda „7 kambariai“ – galerijų savaitgalio dalis

Portalas:7 Meno dienos
Autorė:Lijana Šatavičiūtė
Publikacijos data:2019 09 13

Lietuvos dailininkų sąjungos „Arkos“ galerijoje seniai nematėme tokio išsamaus vieno autoriaus kūrybinio pristatymo. Žinomos menininkės Eglės Gandos Bogdanienės paroda „7 kambariai“ (kuratorė – Evelina Januškaitė-Krupavičė) užima visas šios galerijos sales. Kiekviena jų skirta vis kitai temai, gvildenančiai menininkei aktualias egzistencijos problemas.

Daugiau čia.

Spaudos pranešimas

Eglės Gandos Bogdanienės personalinė paroda „7 KAMBARIAI“

Portalas:7 Meno dienos
Publikacijos data:2019 09 06

Parodoje „7 kambariai” menininkė pristato įvairių laikotarpių kūrybos apžvalgą, kurdama netikėtas gyvenimo ir fantazijų sintezes, suteikdama darbams ir jų sąveikoms naujų prasmių. 7 atskiros galerijos „Arka“ erdvės funkcionuoja kaip skirtingų Eglės Gaandos Bogdanienės tyrimų refleksijos ar (re)konstrukcijos, kuriose – tekstilės objektai, įvietintos instaliacijos, video darbai, performansų skaitmeninė dokumentacija ir kt.

Daugiau čia.

Recenzija

Atgaivinant atmintį. Tarptautinė grynosios akvarelės paroda „LINK“

Portalas:LDS „Dailėraštis“
Autorius:Ieva Elena Baublytė
Publikacijos data:2019 08 19

„Gyvoji atmintis dyla, o metaforiškai pagauta ir užfiksuota mintis tekstiniame ar vaizdiniame kūrinyje suteikia galimybę vėl ir vėl bent trumpam pro asmenines autoriaus duris užsukti į tą konkretų laiką. Parodoje tikrai pastebėsite, jog autoriai gana skirtingai interpretuoja Baltijos kelio temą, sukurdami žaismingą kaleidoskopo efektą. Įdomu ir tai, jog kiekvienas parodos dalyvis ne tik grynosios akvarelės technika nuliejo po kūrinį ar du, bet ir užrašė savo mintis, – kurios tikrai papildė kūrinius.“

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Tarptautinė grynosios akvarelės paroda „LINK“ skirta Baltijos kelio 30-mečiui

Portalas:vilnius.lt
Publikacijos data:2019 08 05

Gryninant projekto LINK vientisumą, centrine figūra pasirinktas žymus Lietuvos akvarelistas, grupės AQUA 12 įkūrėjas Eduardas Urbanavičius (1931-2008). Laisvės apraiškos link Nepriklausomybės, menininko kūryboje įprasmina tautines ir pilietines vertybes. Siekiant auditoriją plačiau supažindinti su grupės AQUA 12 puoselėjama grynosios akvarelės tradicija, parodoje pristatoma trijų Baltijos šalių akvarelistų darbų kolekcija. Parodoje dalyvauja apie 40 dailininkų.

Kuratorė – akvarelistė, grupės AQUA 12 narė Saulė Urbanavičiūtė.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Arvydo Kašausko personalinė tapybos paroda „Nuo realaus link abstraktaus“

Portalas:artnews.lt
Publikacijos data:2019 08 02

Parodoje eksponuojami darbai apibendrina ilgametę autoriaus reflektuojamą Lietuvos kraštovaizdžio temą, kūriniuose pristatomą nuo platesnės panoramos peizažų iki siaurose didmiesčių gatvelėse aptinkamų kamerinių naratyvų. Dominuojantys regimos aplinkos motyvai, kuriuose ypatingas dėmesys skiriamas medžiams, artimi daugeliui viduriniosios ir vyresnės kartos lietuvių tapytojų, tačiau Kašauskas išsiskiria savitu tapymo stiliumi..

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Tarptautinė grynosios akvarelės paroda „LINK“ skirta Baltijos kelio 30-mečiui

Portalas:delfi.lt
Publikacijos data:2019 07 30

Projekte LINK, idėjine prasme glaudžiai susijusiame su pamatinėmis vertybėmis, aktualizuojamas šiuolaikybės paribyje atsidūręs akvarelės menas. Taip pat pasižyminti lengvumu, spalvų persidengimu ir skaidrumu, slepiančiu sudėtingą ir meistrystės reikalaujančią techniką, akvarelė tampa subtilia raiškos forma kalbėti apie drąsių žmonių didžius poelgius, kurie be agresijos geba pasiekti reikšmingų rezultatų kaip nutiko ir įgyvendinant Baltijos kelią.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Vlado Lisaičio paroda „Konfigūracijos“ galerijoje „Arka“

Portalas:artnews.lt
Publikacijos data:2019 07 11

Parodoje pristatomi įvairių laikotarpių menininko grafikos darbai, kurie atskleidžia autentišką braižą, išgrynintą naudojant skirtingų klišių kombinacijas viename kūrinyje. Tapybą versdamas grafika, o grafiką – tapyba, Lisaitis kuria improvizuodamas, keldamas sau naujus iššūkius, peržengiančius tradicines technologines ribas.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Galerijoje „Arka“ atidaroma Ričardo Zdanavičiaus personalinė paroda „Jausenos“

Portalas:delfi.lt
Publikacijos data:2019 07 09

Parodoje eksponuojamuose darbuose autorius sutelkia dėmesį į savo ar (įsi)vaizduojamų personažų, daugiausia moterų, slaptus vidinius jausmus, kurie neverbalizuojami, tačiau žiūrovui atpažįstami menininko fiksuojama kūno kalbos raiška. Tai reflektuoja būseną, kai atsidūrę konkrečioje situacijoje save kontroliuojame, idant paslėptume nuo aplinkinių savo vidinį pasaulį.

Daugiau čia.

Recenzija

Išgryninta vienatvė

Portalas:M-puslapiai.lt
Autorius:Monika Valatkaitė
Publikacijos data:2019 07 03

„Jaunosios kartos menininkas Mantas Daujotas neretai linksniuojamas kaip savamokslis būgnininkas ir profesionalus dailininkas. Menininko paveikslai neprimena ekspresyvios, ypač būdingos vyresnei lietuvių dailininkų kartai, tapybos, kur būgnų lazdeles būtų pakeitę teptukai. Kone priešiška muzikaliajai, tapytojiška autoriaus pusė asmeninį santykį su pasauliu, rūpimais klausimais, reiškia ramumu, sąstingiu ar štiliu.“

Daugiau čia.

Reportažas

Nuo barzdos iki informacinio triukšmo: tapytojo Rodiono Petrovo atvejis

Portalas:lrt.lt
Autorius:Mindaugas Klusas
Publikacijos data:2019 06 24

Rodiono Petrovo parodos sostinės „Arkos“ galerijoje pavadinimą – „Triukšmas“ – pasufleravo neįprasta technika kuriamas ciklas. Jį tapydamas menininkas naudojo… savo barzdos plaukus.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Tarptautinių mainų projekto „Paris-Vilnius“ paroda „Voyage“ galerijoje „Arka“

Portalas:artnews.lt
Publikacijos data:2019 05 31

„Kelionių trokštantys nomadai – tai 20 menininkų, kurie aktualizuoja kelionę kaip procesą ir tikslą. Tirdami vidaus ir išorės santykį, jie siekia fiksuoti į tarpusavio susitikimą vedančius žingsnius. Tiesioginės, dvasinės, vaizduotiškos, patyrimų ir vidinio pasaulio kelionės – šią idėjinę įvairovę atliepia skirtingos meno formos parodoje – tapyba, skulptūra, fotografija, iliustracijos, instaliacijos. Kūriniai – tarsi dialogas, kviečiantis patirti keliavimo būseną”.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Eglės Ulčickaitės personalinė paroda „Fragmentai“ galerijoje „Arka“

Portalas:artnews.lt
Autorius:Eglė Ulčickaitė
Publikacijos data:2019 05 08

<…> Fragmentas [lot. fragmentum – nuolauža, skeveldra] – nedidelė visumos dalis, nuotrupa. Žodį „fragmentas“ šios parodos kontekste galima traktuoti daugiaprasmiškai. Parodoje pristatau keletą savo 2012 – 2019 m. kūrybos fragmentų iš tapybos, piešinių, akvarelių, koliažų bei radinių kolekcijų.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai

Galerijoje „Arka“ atidaroma menininko Andriaus Kviliūno paroda „Mano svečių dainos“

Portalas:delfi.lt
Publikacijos data:2019 04 11

Parodoje pristatomi naujausi autoriaus video darbai ir instaliacija, fragmentiškai replikuojanti menininko gyvenamą erdvę Markučiuose, kurioje žiūrovai taps svečiais „kito“ kambaryje.

Daugiau čia.

Recenzija

Markučių katės automobiliu

Portalas:7md.lt
Autorė:Agnė Narušytė
Publikacijos data:2019 05 03

Viskas prasideda ir baigiasi menininko kambaryje Markučiuose, kurio užuominos dabar perkeltos į galinę „Arkos“ galerijos salę: lyginimo lenta, vazos, darbo stalas ir langas, už kurio lyg tarp kitko sprogsta Putino bombos. Menininko buitis – tai stebėjimo punktas, kuriame tūnant tikrovės kontūrai niekada nenusistovi, nes imperatyvas „turiu kurti meną“ niekada nemiega.

Daugiau čia.

Reportažas

4-oji šiuolaikinės dailės kvadrienalė „Memorabilia. Įrašyti į atmintį“

Laida:„Kultūros diena“
Publikacijos data:2019 04 12

„Memorabilia. Įrašyti į atmintį“ tai – 4-oji šiuolaikinės dailės kvadrienalė, organizuojama Lietuvos dailininkų sąjungos. Galerijoje „Arka“ pristatoma projekto potemė „Ne_fiksuojanti laikmena“.

Daugiau (nuo 4:25) čia.

Recenzija

Didysis LDS naratyvas

Portalas:m-puslapiai.7md.lt
Autorė:Karolina Rimkutė
Publikacijos data:2019 05 03

Šiųmetė projekto tema – „Memorabilia. Įrašyti į atmintį“ – kilo iš pernai LDS išleisto albumo „Memorabilia“, kuriame vystoma kvadrienalėje pristatoma atminties tema, konceptualizuota trijų menotyrininkių: Ritos Mikučionytės, Nijolės Nevčesauskienės ir Evelinos Januškaitės-Krupavičės. Tiek albumas, tiek parodos remiasi asmeninės ir kolektyvinės atminties koncepcija.

Daugiau čia.

Pranešimas spaudai / Press release (EN)

4th Quadrennial of Contemporary Art

Portalas:echogonewrong.com

The purpose of the quadrennial is to present the contemporary works of Lithuanian artists of the last four years, to increase awareness and accessibility, to mobilize and encourage professional artists and art historians for the development of Lithuanian culture, analysis of development tendencies, and cultivation of public conception of professional art.

More here.

Reportažas

Každailių sukurta heraldika ir grafika užėmė „Arkos“ galerijos erdves

Portalas:lrt.lt
Autorė:Monika Petrulienė
Publikacijos data:2019 05 18

Galerijoje „Arka“, atidaryta dviejų autorių – Arvydo Každailio ir Agnės Indrės Každailytės (1963–2015) – retrospektyvinė 3 dalių grafikos ir knygos meno paroda. Bendras vienos šeimos narių ir kartu skirtingas žvilgsnis į kūrybą užėmė visas galerijos erdves.

Daugiau čia.

Interviu

Neskelbtas interviu su recidyvistų auka – menininke Agne Indre Každailyte

Portalas:lrt.lt
Žurnalas: „Kultūros barai“
Autorė:Ramutė Rachlevičiūtė
Publikacijos data:2019 05 05

„Šį seniai, 2012-ųjų gruodį, darytą interviu nusprendžiau paskelbti, kai kovo mėnesį Vilniuje, „Arkos“ galerijoje buvo surengta Arvydo Každailio ir jo dukters Agnės Indrės Každailytės (1963–2015) grafikos ir knygos meno paroda. Tai gera proga prisiminti talentingą knygų iliustratorę, kurios žiaurus nužudymas apiplėšimo tikslais 2015-ųjų liepą sukrėtė ne tik menininkų bendruomenę.“

Daugiau čia.

Video reportažas

Pažintis su naujausiomis Arvydo Každailio parodomis

Laida:„Linija, spalva, forma“
Autoriai:Scen. aut. Augis Kepežinskas, rež. Marius Siparis
Publikacijos data:2019 04 28

Kviečiame iš arčiau susipažinti su Arvydo Každailio kūryba. Jo naujausioje parodoje buvo galima išvysti dvi skirtingas temas „Lietuvos heraldika iš dailininko studijos“ ir „Pro vagono langą“. Pirmoje, tarsi, simboliais ir ženklų kalba užrašyta istorinė apybraiža, o antroje dalyje oficialų toną keičia intymus pasakojimas pirmuoju asmeniu, tęsiantis istoriją autoriaus prisiminimais nuo II Pasaulinio Karo iki pat šių dienų.

Daugiau čia.

Interviu

Andrius Makarevičius ir jo kūrybiniai ieškojimai

Portalas:Šiaurės Atėnų „Kultūros eskizai“
Autorė:Rūta Paitian
Publikacijos data:2019 04 27

Stoties rajono kasdienybė ir jos transcendentiškumas, sugretinantis tai, ką matome tiesiogiai, su tuo, kaip mus tai veikia. Asociatyvumas sulig kiekvienu žvilgsniu ar veikėju. Temos sklando ore, o jas akylai seka ir aktyviai gaudo jaunosios kartos tapytojas Andrius Makarevičius.

Daugiau čia.

Radio interviu

3 parodų pristatymas

Radijas:LRT
Laida:Ryto allegro
Publikacijos data:2019 02 25

„Sostinės „Arkos galerijoje“ kultūrinei visuomenei pristatytos net trys naujos parodos – „Imaginarium. [Pa]tyrimai / paroda atspindžiams“, „Stoties rajono pasakojimai, arba Mandelos efektas“ ir „Visas laikas smėlio“. Apie menininkus, savo darbuose reprezentuojančius gyvenamoje aplinkoje pastebėtus reiškinius, pateikiančius dabarties vaizdų refleksijas ar kūriniuose jungiančius vizualųjį meną ir poeziją, pokalbis su galerijos direktore Evelina Januškaite-Krupaviče.“

Daugiau čia.

Interviu

Jaunosios kartos tapytojas Andrius Makarevičius pristato parodą – savianalizė ir dėmesys aplinkai

Portalas:zmones.lt
Publikacijos data:2019 02 22

„Sako, stoties rajonas atgyja! Barai ir kavinukės, galerijos ir kepyklėlės kuriasi kaip ant mielių. Ir aš čia! Jau dešimt metų sukuosi tarp Halės turgaus, V. Šopeno, Šv. Stepono ar Aguonų gatvių. Erdvė, kurioje gyvenu, tampa ir kūrybine studija, kurioje gimsta personažai…“

Daugiau čia.

Parodos pristatymas

Paroda „IMAGINARIUM“ galerijoje „Arka“

Portalas:artnews.lt
Publikacijos data:2019 02 19

„Pristatomais kūriniais reflektuojamas dabarties vaizdų perteklius, tikro ir fiktyvaus, objekto ir subjekto santykis, realybės reprezentacija ir kiekvienam individuali Tikrovė. Kuriami fenomenologiniai ekranai, formuojantys atspindžio ir atminties laikinumo patyrimą.“

Daugiau čia.

Parodos pristatymas

Andriaus Makarevičiaus paroda „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“

Portalas:7md.lt
Publikacijos data:2019 02 22

„Potėpiuose palikau daug savianalizės momentų, bet daugiau dėmesio skiriu aplinkai, kurioje gyvenu, miesto detalėms, kurias praeinu ir galiausiai palieku ant drobės fragmentais ar užrašais.“   

Daugiau čia.

Parodos pristatymas

Visas laikas smėlio / Jolanta Gegelevičiūtė

Portalas:kasvyksta.lt
Publikacijos data:2019 02 13

„Svarstydama apie mažo žmogaus kultūrinį palikimą, kuris įvairiomis formomis gyvena tūkstančius metų, J. Gegelevičiūtė nepamiršta ir kito svarbaus aspekto – meno kūrinio materialumo ir pažeidžiamumo. Visų palėpėse pamirštų, apdulkėjusių paveikslų, nebeišvystančių dienos šviesos.“   

Daugiau čia.

Renginio pristatymas

IMAGINARIUM. [Pa]tyrimai / paroda atspindžiams

Portalas:kasvyksta.lt
Publikacijos data:2019 02 12

„Ši paroda remiasi Hanso Beltingo, Maurice Merleau-Ponty ir Jacques Lacano teorijomis, kuriose skleidžiasi atspindžio ir atminties efemeriškumo, patyrimo, atvaizdo ir vaizduotės plotmės. Parodoje mėginama [pa]tyrinėti žmogaus sąmonės, pasąmonės, vaizduotės, sapnų ir patirčių klodus bei jų santykius, siekiant suvokti jų organišką būtį laike ir erdvėje.“   

Daugiau čia.

Parodos pristatymas

Grigaliaus Grinčelaičio ir Justino Ermino skulptūros ir videodarbų paroda

Portalas:7md.lt
Publikacijos data:2019 01 18

„Tai dviejų jaunųjų kūrėjų, Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos dvyliktos klasės mokinių Grigaliaus Grinčelaičio ir Justino Ermino skulptūros ir videodarbų paroda Lietuvos dailininkų sąjungos „Arkos“ galerijoje. Šių talentingų autorių kūryba, peržengdama įprastų mokyklinių peržiūrų ribas, ne tik parodo būsimų profesionalų meninius gebėjimus bei intencijas, bet ir atskleidžia dabarties jaunimui aktualią šiuolaikinio meno problematiką.“   

Daugiau čia.

Interviu laidoje: Linija, spalva, forma

Kristinos Norvilaitės paroda „Viską tau pasakysiu“

Televizija:LRT
Laida:Linija, spalva, forma
Publikacijos data:2019 02 24

Vaizdo įrašą galite peržiūrėti čia.

 

Keturių parodų apžvalga

Sentimentalūs pastebėjimai

Autorius:Rita Mikučionytė
Portalas:7md.lt
Publikacijos data:2019 01 25

„Išsiruošiau apžiūrėti parodų vedama labai asmeniško pasakojimo apie tai, kaip mes mokėmės ir mokome dailės. Šią jausmingą ekskursiją pradėsiu nuo savo mokytojo, tapytojo, ilgamečio Vilniaus J. Vienožinskio dailės mokyklos direktoriaus Juozapo Miliūno (1933–2016) parodos „Tolumos, sutemos…“ galerijoje „Arka“…“

Daugiau čia.

Prisimenant tapytoją ir dailės pedagogą Juozapą Miliūną (1933–2016)

Dvylika sekmadienių

Autorius:Menotyrininkė Rita Mikučionytė
Spauda:Dailėraštis
Publikacijos data:2019 02 04

„Ką tik galerijoje „Arka“ baigėsi 2019 m. sausio 8–26 d. veikusi J. Miliūno paroda „Tolumos, sutemos…“. Tad kas gi liko šių vienas kitą papildančių renginių užribyje, dar nepastebėta, neaptarta, nepublikuota?“   

Daugiau čia.

Reportažas

Kristina Norvilaitė-Geniušienė pristato dukros įkvėptą parodą

Autorius:Žmonės.lt
Publikacijos data:2019 01 31

„Kristina Norvilaitė – pripažinta Lietuvos dailininkų sąjungos narė. Kristina yra baigusi Grafikos bakalauro ir magistro studijas Vilniaus dailės akademijoje. Iki šiol ji surengė virš 40 asmeninių parodų, dalyvavo grupinėse parodose su kitais menininkais.“   

Daugiau čia.