LDS galerijoje „Arka“ atidaromos keturios naujos parodos. Jas vienija menininkų atskleidžiama, interpretuojama gamtos tematika, kurią papildo žmogaus vidinių, psichologinių būsenų refleksija.
Daugiau čia.
Praėjus beveik dešimtmečiui nuo pastarosios solo parodos Vilniuje, į sostinės meno sceną personaliai pristatyti savo kūrybą grįžta Ukmergės rajone gyvenanti ir kurianti grafikė Oksana Judakova. Parodoje lakonišku pavadinimu – „Grafika, fotografija ir tekstai“ – menininkė eksponuoja skirtingų meninės raiškos formų (nuo vizualių iki literatūrinių) kūrinius.
Daugiau čia.
Autorių požiūriai skirtingi, o jų darbų stilistika ir paliesta tematika itin plati: jaunosios kartos menininkė Goda Lukaitė kviečia į dvasinę kelionę, fragmentiškai fiksuojanti savo asmeninį gyvenimą grafikė Oksana Judakova siūlo praplėsti kasdienybės kuluarus, o kiti du kūrėjai – Dagnė Gumbrevičiūtė ir Virginijus Kazlauskas – tiesiog „Išbūti“.
Daugiau čia.
Mykolės peizažuose spalvų deriniai visada susiję su metų laikais. Žiemos peizažuose sniege boluoja juodi medžių siluetai. Ankstyvą pavasarį, vėlyvą rudenį skambų baltos su juodos kontrastą keičia susiliejantys skirtingo sodrumo pilki atspalviai. Vasaros peizažuose miškų, pievų žaluma derinama su ežerų mėliu, upių žydruma. Rudens vaizduose mėgaujamasi gelsvos ir rusvos deriniais. Sniegas, dangus, vanduo, augmenija skirtingu paros metu blykčioja šviesos atspindžiais.
Daugiau čia.
Jau parodos pavadinimas – „Akmuo + Ugnis + Pelenai“ – atskleidžia, kad eksponuojami menininkės kūriniai referuoja į gamtines formas. Įvairiuose kraštuose keliavusi Mingailė su atida stebėjo skirtingoms geografinėms zonoms būdingus gamtos darinius ir reiškinius. Kalnai, virš žolės kylantis rūkas nuo po žeme kunkuliuojančios lavos, suskeldėjusių akmenų faktūros, samanos ir medžių šaknys tapo menininkės inspiracijos šaltiniu. Pastarųjų reiškinių redukuoti motyvai atsispindi Mingailės kuriamose keramikos skulptūrose.
Daugiau čia.
Peizažą aš konstruoju tarsi uždarą erdvę. Mūsų žvilgsnis perbėga erdvę ir mums duoda reljefo ir distancijos iliuziją. Nuo čia mes sukonstruojame erdvę: su viršumi ir apačia, dešine ir kaire, priešais ir užnugaryje, arti ir toli. Erdvė, yra tai kas sustabdo žvilgsnį. Tai padaro viską, ką reikia, jog geležinkelio bėgiai susitiktų gerokai prieš begalybę.
Daugiau čia.
Šiuolaikiška peizažo interpretacija Mykolė susidomėjo jau studijų metais. Gerai įvertintas jos peizažų ciklas jojimo mokyklos Bulonės miške motyvais. Rezidencijoje Andoroje ji tapė kalnų masyvus, o persikėlusi į Kopenhagą domėjosi šiaurietiško peizažo ypatumais. Nuosekliausiai savąją peizažo koncepciją tapytoja išplėtojo, grįžusi į Vilnių, kai tarsi kitomis akimis pažvelgė į išsiilgtą, pažįstamą gamtovaizdį.
Daugiau čia.
Mykolei peizažas taipogi visados yra kultūrinių ir ekonominių santykių atspindys, tačiau jai tai neužgesina gamtos ilgesio, poreikio grožėtis gamtovaizdžiu. Menininkė vaizduoja pagal žmogaus poreikius pertvarkytus kraštovaizdžius, vietas, prie kurių galima privažiuoti, prieiti.
Daugiau čia.
There is nothing threatening, dangerous or mysterious in Mykolė’s landscapes. She doesn’t threaten with ecological catastrophes but simply reflects on the landscape as a break between nostalgia and consumption.
More here.
In her latest series of works created with her own technique, the artist, who reflects on existentialism in her oeuvre, focuses more closely on the inner world and feelings of a woman living in a postmodern society. Considering the problems caused by this, Gubinienė names the loss of morality and inferiority complexes as the most sensitive issues that cause feelings of insecurity and lead to isolation.
More here.
The term “entropy”, which in physics refers to a measure of the system’s order, indicating movement towards or from the point of equilibrium, in the exhibition gives a sense to the constant dynamism of the city. This refers to the temporality of a static state revealed through the motifs of emerging and decaying forms found in the city, determined by both human, environmental or collective history.
More here.
Žvilgsnis į šiuolaikinės moters vidinį pasaulį. „Kosminiai žaidimai“ pavadinta menininkės Simonos Bagdonatės Gubinienės darbų paroda galerijoje „Arka“. Kūnas menininkės darbuose tampa išgyventu patyrimu, atspindi visuomenės ženklus ir įtakas.
Daugiau (nuo 00:54) čia.
Vilniuje, galerijoje „Arka“ savo pastarųjų metų darbus eksponuoja menininkė, jaunosios kartos tapytoja Mykolė Ganusauskaitė. Kol galerijos neveikia, menininkė savo darbus kviečia pamatyti virtualiai, tačiau tikisi, kad netrukus parodą bus galima apžiūrėti ir gyvai.
Daugiau čia.
„Mykolei peizažas taipogi visados yra kultūrinių ir ekonominių santykių atspindys, tačiau jai tai neužgesina gamtos ilgesio, poreikio grožėtis gamtovaizdžiu. Menininkė vaizduoja pagal žmogaus poreikius pertvarkytus kraštovaizdžius, vietas, prie kurių galima privažiuoti, prieiti.“
Parodos kuratorė prof. Raminta Jurėnaitė
Daugiau čia.
Parodoje menininkų duetas tęsia ankstesniuose projektuose ir darbų serijose nagrinėtas miesto, jo viešosios erdvės, žmogaus santykio su urbanistine aplinka temas. Šį kartą gyvenamąsias lokacijas autoriai interpretuoja remdamiesi subjektyvia patirtimi ir įspūdžiu, kurie perteikiami miestams būdingo medžiagiškumo (betono, metalo, veidrodinio paviršiaus) skulptūriniuose objektuose.
Daugiau čia.
Kūryboje apmąstanti egzistencializmą, naujausiame autorine technika atliktame darbų cikle, menininkė atidžiau susikoncentruoja į postmodernioje visuomenėje gyvenančios moters vidinį pasaulį ir jausenas. Atsižvelgdama į to sąlygotas problemas, opiausiomis jų Gubinienė įvardija moralės praradimą ir nepilnavertiškumo kompleksus, kurie sukelia nesaugumo jausmą ir lemia atsiribojimą.
Daugiau čia.
„Mykolės peizažuose nėra nieko grėsmingo, pavojingo ir paslaptingo. Ji negrasina ekologinėmis katastrofomis, o tiesiog reflektuoja peizažą, kaip lūžį tarp nostalgijos ir vartojimo.“
Parodos kuratorė prof. Raminta Jurėnaitė
Daugiau čia.
Arka Gallery, established by the Lithuanian Artists’ Association, has been serving as this constantly contextual habitat for artworks, exhibitions, and art projects for 30 years now. As one of the first exhibition spaces in independent Lithuania, the gallery opened its doors on May 16, 1990. Exhibition White Habitat. Three Decades is not a traditional retrospective but rather a (re)creating, archival/documentary reflection that presents the gallery as a constantly changing microorganism unfolding in various artforms.
Read more here.
Galerija „Arka“ kviečia aplankyti naujausią parodą „Baltoji buveinė. Trys dekados“ saugiai namuose. Ši paroda nėra tradicinė retrospektyva, o veikiau galeriją, kaip nuolat kintantį ir įvairiomis meno formomis besiskleidžiantį mikroorganizmą pristatanti (at)kuriamoji bei archyvinė-dokumentinė refleksija. Archyvinė-dokumentinė medžiaga fragmentiškai primena tiek „Arkos“ raidos istoriją, tiek 9-ojo dešimtmečio Vilniaus meno scenos įvykius ir jų veikėjų ryšius.
Daugiau čia.
Parodoje „Vanduo“ Milena Pirštelienė lėtai tolo nuo komplikuotų architektūrinių dėlionių ne tik į paprastesnes formas ir jose akcentuojamą vaizdą, bet ir į spalvas. Daugelyje ankstesnių, o ir šioje parodoje eksponuotų kūrinių dominuoja monochrominis juodos, baltos, pilkos spalvų derinimas, o patys keraminiai objektai primena nespalvotas nuotraukas, film noir ar vokiečių ekspresionizmo filmų fragmentus ir kuria aliuziją į praeitį.
Daugiau čia.
Per 30 galerijos gyvavimo metų čia surengta gausybė skirtingų personalinių, grupinių parodų, vykdyta dešimtys tęstinių projektų, neformalių renginių ir performatyvių vyksmų. Nėra galimybės į vieną ekspoziciją sutelkti visų galerijos įvaizdį formavusių artefaktų, tad parodą siekta pristatyti kaip kuratorinę reminescenciją glaudžiai su pačia galerijos erdve susijusiems kūriniams, projektams ir čia vykusiems procesams.
Daugiau čia.
„Arkos“ galerijos trisdešimtmetis. Jubiliejinė paroda ir iššūkiai formavę galerijos identitetą.
Daugiau (žiūrėti nuo 13:23) čia.
Devintoji Lietuvos tekstilės meno bienalė iki spalio 30 d. vyksta galerijoje „Arka“, kuratorė Žydrė Ridulytė. Šį kartą ji pavadinta „Riba#“ ir siūlo permąstyti valstybės, žmogaus 30-metį, brandą – tema taip plačiai ir atvirai išvedžiota, kad didžioji kūrinių dalis gali sau ramiai gyvuoti savarankiškai, apglėbti rūpestingos tekstilės meno bendruomenės dėmesio. Miniu ją ne šiaip sau. Manau, kad bendruomenė yra labai stipri, turi įspūdingą supertalentingų ir pasižymėjusių kūrėjų ratą (tai išskirtinis reiškinys), kurie neužgožia, o skatina jaunesnių autorių potencialą skleistis.
Daugiau čia.
Evelina ir Monika Vilniuje esančia dailės galerija rūpinasi kaip savo namais. Jos čia organizuoja dailės parodas ir dirba su kitais meno projektais. Galerijoje įrengtame biure tvyro tikras meniškas chaosas, kurį merginos norėtų sutvarkyti. Joms padės TV3 ir „Namų idėja su IKEA“.
Daugiau čia.
Viena iš parodoje dalyvaujančių menininkių Indra Marcinkevičienė sako, jog šiuo metu ją ypač domina moters emocinis laukas. „Esu labai dėkinga Tekstilės Bienalės organizatoriams, kad priėmė mano kūrinį „Santa Morčius“ šių metų parodoje. Kuriu projektą „Madona“, kurio sudėtyje yra 12 kūrinių. Prie „Madonos“ esu prijungusi papildomą kūrinį „Santa Morčius“.
Daugiau čia.
Nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui skirtõs bienalės idėja grindžiama mintimi, kad valstybė, kaip ir žmogus, išgyvena vaikystės, jaunystės ir brandos amžių, kurį skiriančios ribos žymi jau kitą – analitinį – aplinkos ir egzistencijos vertinimą. „RIBA # 30“ skirta apmąstyti ribines valstybės raidos atkarpas bei laiko ir ribų poveikį žmogaus gyvenimui.
Daugiau čia.
Ekspozicijoje pristatoma trijų, skirtingomis raiškos formomis dirbančių autorių – Ingos Likšaitės, Andriaus Kviliūno ir Andriaus Makrevičiaus – kūriniai. Juos vienijanti ašis – žmogaus kūnas kaip terpė kūrinio prasmės mediacijai. Mugėje pristatomų darbų vizualinėje plotmėje skleidžiasi žmogaus figūros motyvas, tačiau kiekvienas autorius šias figūras medijuoja skirtingais rakursais ir interpretavimo formomis. Galerijos stendas 5.45.
Daugiau čia.
Iki rugsėjo 26 dienos sostinėje vykstančioje Vilniaus keramikos meno bienalėje šalia Lietuvos menininkų darbų – išskirtinės viešnios iš Norvegijos kūrinys, iškart pramintas „smegenimis“ arba „širdimi“ ir tyrinėjamas dėl drąsaus neestetinių objektų pasitelkimo menui.
Daugiau čia.
Vilniaus keramikos meno bienalėje Liudviko Strolio premija apdovanota Rūta Šipalytė netrukus atsiims ir Lietuvos dailininkų sąjungos Auksinį ženkliuką. Pokalbis su keramike apie kūryba, (ne)sėkmes, mokinius ir keliaujant neapleidžiantį namų jausmą.
Daugiau (nuo 1:14:29) čia.
Intensyvūs kūrybos metai keramikei Rūtai Šipalytei rugsėjo pradžioje atnešė garbingiausią keramikos meno srities apdovanojimą – prof. Liudviko Strolio premiją. Anksčiau šiais metais menininkei įteiktas Auksinis ženklelis, kurį Lietuvos dailininkų sąjunga skiria už paskutinių trejų metų pasiekimus. Su menininke Rūta Šipalyte kalbamės apie jos dalyvavimą 6-ojoje Vilniaus keramikos meno bienalėje, čia pristatomą darbą „Silicio namai“ ir keramikos meno plėtrą.
Daugiau čia.
Šeštą kartą surengtoje Vilniaus keramikos bienalėje eksponuojami 42 menininkų darbai, kuriuos atrinko tarptautinė komisija. Keramikai teigia, kad vis dar turi įrodinėti, jog keramika – tai ne vien taikomasis menas ir parodoje LDS galerijoje „Arka“ pateikia konceptualius kūrinius..
Daugiau čia.
LDS galerija „Arka“ kartu su skulptoriumi Rimantu Milkintu, 2019-2020 m. vykdė Vilniaus miesto savivaldybės finansuotą programos „Kuriu Vilnių“ projektą, kurio metu R. Milkintas sukūrė skulptūrinę instaliaciją „@per tris dienas”. Rugpjūčio 14 d. ji atidengta prie LDS Skulptūros ir vitražo centro, įsikūrusios Dariaus ir Girėno g. 25.
Daugiau čia.
Paprastai savo kūriniams literatūrinio pamušalo neieškantis autorius šįsyk atsispyrė nuo istorijos. „Istorija baigėsi tragiškai, bet laiškai pasiekė savo tikslą per tris dienas, kas buvo rekordinis įvykis. Tai buvo pirmoji tarpkontinentinė siunta apskritai. Man keista, kodėl už šio momento nėra „užsikabinta“, – komentavo R. Milkintas.
Daugiau čia.
Skulptorius Rimantas Milkintas Vilniuje, iš centro pakeliui į oro uostą, įkurdino skulptūrą, skirtą Steponui Dariui ir Stasiui Girėnui atminti. Menininką sudomino faktas, kad ir po Atlantą perskridusio lėktuvo katastrofos į Lietuvą gabentas paštas buvo pristatytas žmonėms. Todėl istoriniam įvykiui skirtą skulptūrą pavadino „Per tris dienas“. Tiek užtruko pašto siuntos kelionė iš Niujorko į Lietuvą.
Daugiau čia.
„Aš pats išskirtinių savo gabumų neatsimenu, tačiau mama, turbūt įžvelgusi mano talentą piešti, nurodė kryptį mokytis tuometiniame Telšių dailės technikume. Labai džiaugiuosi ten pakliuvęs. Studijų metais atradau įvairius metalo apdirbimo būdus ir technologijas – juvelyriką, šaltkalvystę, liejininkystę, kalvystę. Įgytos žinios ir įgūdžiai piešimo, tapybos, kompozicijos srityse irgi buvo svarbūs tolesnei kūrybai“, – pasakojo menininkas.
Daugiau čia.
Projektas, kurio įgyvendinimą rėmė Vilniaus miesto savivaldybė, Lietuvos dailininkų sąjunga bei Skulptūros ir vitražo centras, prisideda prie to, jog urbanistinė, pramoninė ir vizualiai skurdi oro uosto teritorija pamažu įgautų šiuolaikišką įvaizdį ir ilgainiui taptų vystoma ir nuolat plečiama kultūrine vieša erdve.
Daugiau čia.
Galerijoje „Arka“ Vilniuje pirmą kartą atidaryta Arūno Bielskio personalinė paroda „Solo“. Su menininku kalbasi kolegė Laima Ragėnienė.
Interviu įrašas prasideda 1:01:10
Perklausyti galite čia.
Autorių domina žmogaus ir gamtos santykis, gamtinės struktūros poveikis istorijos tėkmei. Pasitelkdamas stebėjimą ir pažinimą, R. Marčius analizuoja, kaip steigiasi asmeninis aplinkos potyris. Kurdamas svarsto, kaip aplinka veikia ir sužadina vidinius pojūčius, ir kaip šiais patyrimais ir įspūdžiais galime dalytis, išreikšti, perteikiti vieni kitiems. Kūryboje aktualizuojamas kraštovaizdžio specifiškumas, praeities ir dabarties motyvų kontekstualumas. Formuojama sąveika tarp menininko asmeninės patirties, kolektyvinės atminties ir žiūrovo percepcijos.
Daugiau čia.
Parodos „Mėlynoji vakarienė“ pavadinimas – tarsi nurodo į bendrabūvį, dalijimusi grįstą valgymo aktą. Maistas yra viena seniausių mainų formų, jungiančiu žmones per tarpusavio sąveiką ir komunikaciją. Nuo pat senų laikų valgio dalijimosi ritualai atlieka skirtingus vaidmenis įvairiose kultūrose. Mėlynoji vakarienė subtiliai referuoja kanoninės paskutiniosios vakarienės, kurioje susitinka istorinė atmintis ir dabarties žvilgsnis, simboliką. Tokiu būdu parodos kontekste kuriamas santykis tarp menininko ir į procesą įtraukiamo žiūrovo.
Daugiau čia.
Kūryboje menininkė retoriškai klausia, kodėl „visi paprasčiausiai myli drugelius, bet efektyviai mindo tarakonus“? Šiuo būdu autorė referuoja į stereotipizuotus įsitikinimus, neva estetiškai patrauklūs, teigiami ir mieli objektai natūraliai priimami kaip mylėtini, o neatitinkantys įsivaizduojamo kanono – atstumiami ir niekinami.
Daugiau čia.
Parodoje pristatomai ekspozicijai būdingas bendras Monikos Gedrimaitės kūrybos idėjiškumas. Autorė nuosekliai tyrinėja dialektiką tarp indo kaip daiktiško ir konceptualaus darinio. Menininkę domina utilitarus jo pamatas ir naujos panaudojimo galimybės. Kūryboje universalizuodama indo prasmę, pastarąją darbuose redukuoja, kol lieka tik pėdsakas, užuomina, nenurodanti į konkretybę.
Daugiau čia.
Paukštelio darbams būdingas klasikinio modernizmo tapybą primenantis braižas: realistinis piešinys, kruopštus spalvų niuansavimas, tačiau abstrakčios linijos; aiški kompozicija, bet numanomi jos veikėjai. Puikus šios dichotomiškos autoriaus tapymo manieros pavyzdys – paveikslas „Berniukas su valtorna“ (2020).
Daugiau čia.
Vaizdines patirtis redukuodamas į tapybinėje kalboje besiformuojančią autentišką tikrovę, V. Paukštelis prisiima atvaizdų „medžiotojo“ ir kolekcionieriaus poziciją, (at)kurdamas ir „pasisavindamas“ vaizdinius, kurie sąmonės sraute nuolat išnyra prisiminimų pavidalu. Sąveikaujant atminties, sąmonės ir vaizduotės sandams, menininko regėti vaizdai tampa kito registro medija, funkcionuojančia kaip alaikiškas ir mimetiškas patyrimas.
Daugiau čia.
„Paroda pavadinta pagal Viktoro Paukštelio kūrinį „Zelandija“, kurį inspiravo A. Diurerio biografijoje perskaityta detalė, kad menininkas specialiai keliavo į Zelandiją, kad įamžintų ant kranto jūros išmestą negyvą banginį. Kaip teigia autorius, jam rodėsi tarsi jis jau yra tą darbą matęs. Tačiau paaiškėjo, jog tai buvo tik jo paties susikurtas įsivaizdavimas, kuris, anot menininko, tam tikra prasme įsakmiai reikalavo tapybinės raiškos. Tokiu būdu pats tapybos kūrinys tampa tarsi spontaniškai išnyrančio, neaiškios kilmės vaizdinio atspindžiu kūrėjo sąmonėje.“
Daugiau čia.
„Man studijuojant, P. Lincevičiaus tapyba rodyta, o kartais net brukta kaip natūros analizavimo pavyzdys. Ir tą natūrą jis iki šiol puikiai analizuoja: įsiklausymas į šviesą, virpantys potėpiai, spalvos pulsas, enciklopedinis tikslumas…“
Daugiau čia.
„Monikos ir Lino duetas – puikus pavyzdys, kaip du skirtingų katedrų protai, maniakiškai dirbdami, investuodami daug fizinių ir protinių išteklių, pateikia įtaigų kūrinį.“
Daugiau čia.
„Pradėjus mąstyti apie konkrečias parodas, labai norėjosi, kad atsirastų netikėtumo momentas, teigiamu įspūdžiu grįstos žiūrovų patirtys, kurias suteikti galėjo išskirtiniai kūrėjai, netradiciškai mąstantys ir galintys tiek konceptualiai, tiek kontekstualiai persvarstyti ganėtinai komplikuotas „Arkos“ erdves. Todėl užsimezgė komunikacija su įvairių kartų, įvairiomis medijomis ir raiškos būdais kuriančiais autoriais, kuriems stengėmės sudaryti palankias sąlygas išsiskleisti būtent mūsų erdvėse. Pamažu pritraukiame drąsiai mąstančių ir gebančių sudėtingą architektūrinį išplanavimą paversti tinkline terpe įvairioms jungtims ir sąveikoms rastis.“
Daugiau čia.
„Pažinimas visuomet yra atribotas laiko distancijos ir aptrupančių praeities pėdsakų. Kalbant apie praeities šleifą, mano įsitikinimu, bet kokia visuomenės patirtis gali būti juntama tol, kol egzistuoja ta visuomenė, ir gali išryškėti neatpažįstamai, nesuvoktai, po šimto, po tūkstančio metų. Tačiau aktualiai juntami aspektai pamažu nyksta. Šiuo klausimu vis mėgstu prisiminti Mozės istoriją, kai jis savo tautą vedžiojo po dykumą tol, kol ši pamiršo vergijoje įgytus įpročius.“
Daugiau čia.
„Netikėta erdvės transformacija kelia nuostabą pamąsčius apie visad lyg nurašomą galerijos „Arka“ šoninę erdvę. Kuratoriniai sprendimai iš esmės pasitarnauja lyg senokai lauktas šios erdvės išteisinimas, parodymas, jog ji turi potencialo prisikelti visai kitokiam gyvenimui. Žiūrovas neverčiamas pavargti nuo papildomų veiksnių, jis tausojamas“.
Daugiau čia.
The creative interest of the Slovak artist Mira Podmanicka (b. 1981) is defined by the forms of space perception, analysis and creation. The artist creates localized installations in galleries and project spaces located in historic buildings, thus blending creativity between sculpture and architecture.
Daugiau čia.
In her artistic practice, Mira Podmanicka takes a critical look at the economy of the cultural sector, which often lacks the resources to reconstruct or refurbish spaces in historical buildings. The works emphasize the fact that the layers of the wall remain with imperfections caused by uncontrolled environmental influences – humidity, mold, etc., for a long time.
Daugiau čia.
Slovakų menininkės Miros Podmanickos (g. 1981) kūrybinių interesų lauką apibrėžia erdvės suvokimo, analizės ir kūrimo formos. Menininkė istoriniuose pastatuose įsikūrusiose galerijose ir projektų erdvėse kuria įvietintas instaliacijas, taip įtarpindama kūrybą tarp skulptūros ir architektūros. Autorė domisi pastatų sienose paliktais anksčiau gyvenusių žmonių veiklos ir/ar meninės raiškos pėdsakais, kurie tampa neatsiejama erdvių kontekstualumo dalimi. Meninėje praktikoje Mira Podmanická kritiškai žvelgia į kultūros sektoriaus ekonomiką, dažnai stokojančią išteklių rekonstruoti arba atnaujinti erdves istoriniuose pastatuose.
Daugiau čia.
Ekspozicijoje pristatomi tapybos darbai, įkvėpti viduramžių, to laikmečio kultūros istorijos, senovinių legendų ir pasakojimų, literatūros, meno istorijos ir ikonografijos bei krikščioniškosios tradicijos. Šioje parodoje tapytojos Monikos Radžiūnaitės darbus lydi sąvokos ir hipersaitai, per ekraną vedantys žiūrovą į tekstus, teorijas ir prasmes. Šiuo būdu kiekvieną paveikslą galima pažinti interaktyviai, spaudžiant ant hipersaitų, nukeliauti į visiškai atsitiktines temas, nebūtinai susijusias tiesiogiai.
Daugiau čia.
Parodą aplankiusio Lietuvos nacionalinės premijos laureato grafiko, knygų iliustratoriaus ir heraldikos specialisto Arvydo Každailio nuomone, ši paroda yra ženklas, kad dailininkai bando atgauti įgūdžius ir poreikį piešti.
Daugiau čia.
Menininkų Pauliaus Juškos ir Arturo Aliuko kuruojama paroda „Figūra 2020. Piešinys / Kūrinys“, tai – mėginimas atnaujinti nuo 2006 m. galerijoje „Arka“ rengtas dvimetes apžvalgines piešinių parodas (paskutinė įvyko 2015 m.). Tačiau jei anksčiau dauguma parodų dalyvių būdavo iš Vilniaus, tai šioje parodoje pristatomi ir kituose miestuose (ar net šalyse) gyvenantys ir dirbantys menininkai. Parodoje dalyvauja apie 40 autorių.
Daugiau čia.
Iš pirmo žvilgsnio kukli, vaiski, žaismingai spindinti paroda įsižiūrėjus tokia nebeatrodo – tai iš entuziastų veido prakaito, tūkstančio laipsnių kaitros, iš nusivylimų ir užsispyrimo pamažu išaugusių kūrinių poilsio vieta. „Jeigu jie viską žinotų – turbūt nė nepradėtų“, – parodos anotacijoje apie savo mokinių pastangas sako Truskaitė.
Daugiau čia.
Naujausioje tęstinio projekto „Miesto spalvinis kodas“ parodoje menininkas Eimutis Markūnas tęsia urbanistinės aplinkos tyrinėjimus. Anot autoriaus, „miestas gali būti agresyvus ir melancholiškas, spalvingas ir purvinas. Sunku jį apibūdinti žodžiais. Geriau daugialypį miesto veidą atskleisti savo kūriniais”. Tiriamo subjekto įvairiapusiškumą atskleidžia parodos potemė, kuri taip pat nurodo į ankstesnius projektui kurtus ciklus.
Daugiau čia.
Naujausioje tęstinio projekto „Miesto spalvinis kodas“ parodoje menininkas Eimutis Markūnas tęsia urbanistinės aplinkos tyrinėjimus. Anot autoriaus, „miestas gali būti agresyvus ir melancholiškas, spalvingas ir purvinas. Sunku jį apibūdinti žodžiais. Geriau daugialypį miesto veidą atskleisti savo kūriniais”. Tiriamo subjekto įvairiapusiškumą atskleidžia parodos potemė, kuri taip pat nurodo į ankstesnius projektui kurtus ciklus.
Daugiau čia.
Ženklų ir simbolių kalba, įprasminanti tautiškumo, tapatybės sąvokas, tapo pagrindine Kliaugos kūrybos ašimi. Gilindamasis į jų prasmes, dailininkas ieško atsakymo į tautos egzistencijos ir išlikimo klausimus. Kaip vieną iš iškalbingiausių valstybingumo liudytojų jis panaudojo senovinių lietuviškų monetų atvaizdus.
Daugiau čia.
Ši paroda simboliškai lyg pirmaprades stichijas apjungia keturis skirtingus menininkus, kurie dar prieš metus tebuvo Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos dvyliktokai, o šiandien – Vilniaus dailės akademijos pirmakursiai.
Daugiau čia.
Šį rudenį LDS galerijoje „Arka“ veikė grupinė paroda „Faximilinis dievas“. Jos autoriai „skirtingais vizualiniais ir naratyviniais pjūviais tyrė, kokį poveikį daro dabarties vaizdų perteklius“.
Daugiau: p. 48-19
Dvi Pusės – tai mano trečioji personalinė kūrybos paroda. Kūrinyje pateikiu “hyperrealų” savo autoportreto atvaizdavimą. Patalpoje esantys objektai apibūdina mano asmenybės personaliją per simbolinius ir kiek mistifikuotus artefaktus.
Daugiau čia.
Referuodamas į Pedro Almodóvaro filmą „Talk to her“, Gintaras Zubrys kviečia žiūrovą pasikalbėti su iš pirmo žvilgsnio nebyliais daiktais. Kaip slaugytojas pamilsta į komą panirusią moterį, taip ir žiūrovui nejudrūs daiktai, tiksliau, tik jų atvaizdai, gali sužadinti jausmus ir mintis.
Daugiau čia.
Tai trečius metus organizuojamas meno įvykis, kviečiantis skirtingų sričių kūrėjus dirbti poromis prie bendro kūrinio, dalinantis skirtinga kūrybine bei technologine patirtimis, idėjomis, paliekant laisvą erdvę temos interpretavimui“ (kuratorius Albinas Vološkevičius).
Daugiau čia.
Romualdas Balinskas – tapytojas, knygų dailininkas, parodose dalyvauja nuo 1986 m. Nuo 1990 m. – Lietuvos dailininkų sąjungos narys. 2019 m. jam įteiktas LDS “Auksinis ženkliukas” už inovatyvius plastinės kalbos ieškojimus bei talpių ir universalių temų plėtojimą. Menininko kūryba išsiskiria plastinės raiškos pokyčiais, nepametant savitumo, polinkio į monochromiją.
Daugiau čia.
Eglė Ganda nekankina savęs „apsirėminimo“ problematika, ją kažkaip sunku reziumuoti, todėl ji ne tiek daug minima kaip kūrėja, dažniau kaip veikėja. Mėginsiu išsiaiškinti tik vieną jos aprėpiamų plotų dalelytę.
Daugiau čia (p. 32-34).
1992-aisiais Lietuvos dailininkų sąjungos tekstilininkų sekcijos užmojis sukviesti viso pasaulio menininkus į lino miniatiūrų simpoziumą atrodė tikras avantiūrizmas. Kilo abejonių, ar turinčius iš ko rinktis vakariečius sudomins toks renginys ką tik valstybingumą atkūrusioje ir daug kam nežinomoje Lietuvoje? Tačiau bienalė – sutvirtėjusi ir suformavusi tam tikras tradicijas – išlaikė laiko išbandymus ir šiuo metu yra vienintelė tokio pobūdžio mažosios tekstilės paroda Baltijos šalių regione, turinti savo gerbėjų tiek Europoje, tiek tolimoje Azijoje. Tai vienas ilgiausiai besitęsiančių tarpautinių projektų nepriklausomoje Lietuvoje, prisidėjęs prie šalies vardo garsinimo ir naujų tiltų tarp skirtingų kultūrų tiesimo.
Daugiau čia.
LDS galerijoje „Arka“, atidaroma 11-oji tarptautinė tekstilės miniatiūrų bienalė „Matmuo“. Daugiau nei 100 dalyvių iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Rumunijos, Turkijos, Ukrainos, Taivano, Japonijos, Danijos, Didžiosios Britanijos, Serbijos, Švedijos, Austrijos, Islandijos, Norvegijos, Islandijos, Malaizijos, Škotijos, Prancūzijos, Slovakijos, Suomijos, Vokietijos ir kitų šalių apmąstys asmeninį santykį su nustatytais matais, standartais, normomis, gvildens kūrinio dydžio ir jo vertės santykį, gilinsis į tai, kaip keičia kūrinį mažesnis formatas, o galbūt pasiūlys individualią pasaulėjautą atitinkančius matmenis ir standartus.
Daugiau čia.
Paroda provokuoja paradoksu: šiuolaikybėje ne žvilgsnis priklauso nuo (at)vaizdo, o (at)vaizdas paklūsta žvilgsniui, t. y. žvilgsnis kuria atvaizdą ir jį valdo.
Daugiau čia.
Prigimtinis kolorito pojūtis, subtilūs spalviniai deriniai, jautri tapysena – puiku, ir miela akiai, ir net aktualu, bet patys motyvai, kūrinių gausa sukėlė abejonių.
Daugiau čia.
[…] profesorius R. Nemeikšis šypsosi ir kalba apie tai, kad kai kam gali atrodyti, jog tie paveikslai – siaubas, haliucinacijos… „Pirmas įspūdis – jie drastiški, atstumiantys. Bet tai tik pirmas įspūdis. Įsigilinus – daugybė temų, kuriose pinasi ir humoras, ir drama, ir lyrika. Jis – daugiaplanis…
Daugiau čia.
Paroda pateikta nestandartiškai. Menininko darbai suskirstyti į šešis segmentus, kurie susijungia į visumą ir suformuoja tai, ką galite dabar išvysti nuvykę į parodą. Kiekviena dalis taip pat turi atskirą pavadinimą, tematiką. Paklausęs parodos autoriaus apie tai, kaip reikia kurti, kad darbai susidėliotų į tokią vientisą ir estetiškai nuostabią parodą, sulaukiau netikėto atsakymo: „Tai nėra tikslas“. Kurdamas Raimondas nestato savęs į rėmus, nes galiausiai kūriniai neįtikėtinu būdu atranda tarpusavio sąryšį ir susijungia į didesnį vienetą.
Daugiau čia.
„Neramus“ – pagrindinis žodis, nusakantis Raimondo Gailiūno naujausios tapybos visumą. Tapybos, kalbančios apie šiuolaikinio žmogaus nerimą, neužtikrintumą, vidines chimeras, parodančios tai, apie ką bijomasi ar vengiama kalbėti, nes visiems norisi gyventi tik gražiai. Tiesa, Raimondo Gailiūno darbai puikiai tinka prie gražaus gyvenimo – jis meistriškai įvaldęs spalvas, darbai įdomūs, juose yra šuniukų, žvėrių, kačių, yra net popiežius ir Buda.
Daugiau čia.
Raimondo Gailiūno paveikslai perteikia tą nerimą, pasimetimą, laviravimą beprotybės prieangyje, išėjimą „už ribos“. Jie turi savyje jėgos, kuri Gailiūno tapyboje pasireiškia grotesku ir sarkazmu savo paties atžvilgiu. Autentiškas menininko atsivėrimas, gestinė tapyba, dideli drobių formatai – tai, ko pasiilgęs lietuvių tapybos tradicijas vertinantis žiūrovas.
Daugiau čia.
Lietuvos dailininkų sąjungos „Arkos“ galerijoje seniai nematėme tokio išsamaus vieno autoriaus kūrybinio pristatymo. Žinomos menininkės Eglės Gandos Bogdanienės paroda „7 kambariai“ (kuratorė – Evelina Januškaitė-Krupavičė) užima visas šios galerijos sales. Kiekviena jų skirta vis kitai temai, gvildenančiai menininkei aktualias egzistencijos problemas.
Daugiau čia.
Parodoje „7 kambariai” menininkė pristato įvairių laikotarpių kūrybos apžvalgą, kurdama netikėtas gyvenimo ir fantazijų sintezes, suteikdama darbams ir jų sąveikoms naujų prasmių. 7 atskiros galerijos „Arka“ erdvės funkcionuoja kaip skirtingų Eglės Gaandos Bogdanienės tyrimų refleksijos ar (re)konstrukcijos, kuriose – tekstilės objektai, įvietintos instaliacijos, video darbai, performansų skaitmeninė dokumentacija ir kt.
Daugiau čia.
„Gyvoji atmintis dyla, o metaforiškai pagauta ir užfiksuota mintis tekstiniame ar vaizdiniame kūrinyje suteikia galimybę vėl ir vėl bent trumpam pro asmenines autoriaus duris užsukti į tą konkretų laiką. Parodoje tikrai pastebėsite, jog autoriai gana skirtingai interpretuoja Baltijos kelio temą, sukurdami žaismingą kaleidoskopo efektą. Įdomu ir tai, jog kiekvienas parodos dalyvis ne tik grynosios akvarelės technika nuliejo po kūrinį ar du, bet ir užrašė savo mintis, – kurios tikrai papildė kūrinius.“
Daugiau čia.
Gryninant projekto LINK vientisumą, centrine figūra pasirinktas žymus Lietuvos akvarelistas, grupės AQUA 12 įkūrėjas Eduardas Urbanavičius (1931-2008). Laisvės apraiškos link Nepriklausomybės, menininko kūryboje įprasmina tautines ir pilietines vertybes. Siekiant auditoriją plačiau supažindinti su grupės AQUA 12 puoselėjama grynosios akvarelės tradicija, parodoje pristatoma trijų Baltijos šalių akvarelistų darbų kolekcija. Parodoje dalyvauja apie 40 dailininkų.
Kuratorė – akvarelistė, grupės AQUA 12 narė Saulė Urbanavičiūtė.
Daugiau čia.
Parodoje eksponuojami darbai apibendrina ilgametę autoriaus reflektuojamą Lietuvos kraštovaizdžio temą, kūriniuose pristatomą nuo platesnės panoramos peizažų iki siaurose didmiesčių gatvelėse aptinkamų kamerinių naratyvų. Dominuojantys regimos aplinkos motyvai, kuriuose ypatingas dėmesys skiriamas medžiams, artimi daugeliui viduriniosios ir vyresnės kartos lietuvių tapytojų, tačiau Kašauskas išsiskiria savitu tapymo stiliumi..
Daugiau čia.
Projekte LINK, idėjine prasme glaudžiai susijusiame su pamatinėmis vertybėmis, aktualizuojamas šiuolaikybės paribyje atsidūręs akvarelės menas. Taip pat pasižyminti lengvumu, spalvų persidengimu ir skaidrumu, slepiančiu sudėtingą ir meistrystės reikalaujančią techniką, akvarelė tampa subtilia raiškos forma kalbėti apie drąsių žmonių didžius poelgius, kurie be agresijos geba pasiekti reikšmingų rezultatų kaip nutiko ir įgyvendinant Baltijos kelią.
Daugiau čia.
Parodoje pristatomi įvairių laikotarpių menininko grafikos darbai, kurie atskleidžia autentišką braižą, išgrynintą naudojant skirtingų klišių kombinacijas viename kūrinyje. Tapybą versdamas grafika, o grafiką – tapyba, Lisaitis kuria improvizuodamas, keldamas sau naujus iššūkius, peržengiančius tradicines technologines ribas.
Daugiau čia.
Parodoje eksponuojamuose darbuose autorius sutelkia dėmesį į savo ar (įsi)vaizduojamų personažų, daugiausia moterų, slaptus vidinius jausmus, kurie neverbalizuojami, tačiau žiūrovui atpažįstami menininko fiksuojama kūno kalbos raiška. Tai reflektuoja būseną, kai atsidūrę konkrečioje situacijoje save kontroliuojame, idant paslėptume nuo aplinkinių savo vidinį pasaulį.
Daugiau čia.
„Jaunosios kartos menininkas Mantas Daujotas neretai linksniuojamas kaip savamokslis būgnininkas ir profesionalus dailininkas. Menininko paveikslai neprimena ekspresyvios, ypač būdingos vyresnei lietuvių dailininkų kartai, tapybos, kur būgnų lazdeles būtų pakeitę teptukai. Kone priešiška muzikaliajai, tapytojiška autoriaus pusė asmeninį santykį su pasauliu, rūpimais klausimais, reiškia ramumu, sąstingiu ar štiliu.“
Daugiau čia.
Rodiono Petrovo parodos sostinės „Arkos“ galerijoje pavadinimą – „Triukšmas“ – pasufleravo neįprasta technika kuriamas ciklas. Jį tapydamas menininkas naudojo… savo barzdos plaukus.
Daugiau čia.
„Kelionių trokštantys nomadai – tai 20 menininkų, kurie aktualizuoja kelionę kaip procesą ir tikslą. Tirdami vidaus ir išorės santykį, jie siekia fiksuoti į tarpusavio susitikimą vedančius žingsnius. Tiesioginės, dvasinės, vaizduotiškos, patyrimų ir vidinio pasaulio kelionės – šią idėjinę įvairovę atliepia skirtingos meno formos parodoje – tapyba, skulptūra, fotografija, iliustracijos, instaliacijos. Kūriniai – tarsi dialogas, kviečiantis patirti keliavimo būseną”.
Daugiau čia.
<…> Fragmentas [lot. fragmentum – nuolauža, skeveldra] – nedidelė visumos dalis, nuotrupa. Žodį „fragmentas“ šios parodos kontekste galima traktuoti daugiaprasmiškai. Parodoje pristatau keletą savo 2012 – 2019 m. kūrybos fragmentų iš tapybos, piešinių, akvarelių, koliažų bei radinių kolekcijų.
Daugiau čia.
Parodoje pristatomi naujausi autoriaus video darbai ir instaliacija, fragmentiškai replikuojanti menininko gyvenamą erdvę Markučiuose, kurioje žiūrovai taps svečiais „kito“ kambaryje.
Daugiau čia.
Viskas prasideda ir baigiasi menininko kambaryje Markučiuose, kurio užuominos dabar perkeltos į galinę „Arkos“ galerijos salę: lyginimo lenta, vazos, darbo stalas ir langas, už kurio lyg tarp kitko sprogsta Putino bombos. Menininko buitis – tai stebėjimo punktas, kuriame tūnant tikrovės kontūrai niekada nenusistovi, nes imperatyvas „turiu kurti meną“ niekada nemiega.
Daugiau čia.
„Memorabilia. Įrašyti į atmintį“ tai – 4-oji šiuolaikinės dailės kvadrienalė, organizuojama Lietuvos dailininkų sąjungos. Galerijoje „Arka“ pristatoma projekto potemė „Ne_fiksuojanti laikmena“.
Daugiau (nuo 4:25) čia.
Šiųmetė projekto tema – „Memorabilia. Įrašyti į atmintį“ – kilo iš pernai LDS išleisto albumo „Memorabilia“, kuriame vystoma kvadrienalėje pristatoma atminties tema, konceptualizuota trijų menotyrininkių: Ritos Mikučionytės, Nijolės Nevčesauskienės ir Evelinos Januškaitės-Krupavičės. Tiek albumas, tiek parodos remiasi asmeninės ir kolektyvinės atminties koncepcija.
Daugiau čia.
The purpose of the quadrennial is to present the contemporary works of Lithuanian artists of the last four years, to increase awareness and accessibility, to mobilize and encourage professional artists and art historians for the development of Lithuanian culture, analysis of development tendencies, and cultivation of public conception of professional art.
More here.
Galerijoje „Arka“, atidaryta dviejų autorių – Arvydo Každailio ir Agnės Indrės Každailytės (1963–2015) – retrospektyvinė 3 dalių grafikos ir knygos meno paroda. Bendras vienos šeimos narių ir kartu skirtingas žvilgsnis į kūrybą užėmė visas galerijos erdves.
Daugiau čia.
„Šį seniai, 2012-ųjų gruodį, darytą interviu nusprendžiau paskelbti, kai kovo mėnesį Vilniuje, „Arkos“ galerijoje buvo surengta Arvydo Každailio ir jo dukters Agnės Indrės Každailytės (1963–2015) grafikos ir knygos meno paroda. Tai gera proga prisiminti talentingą knygų iliustratorę, kurios žiaurus nužudymas apiplėšimo tikslais 2015-ųjų liepą sukrėtė ne tik menininkų bendruomenę.“
Daugiau čia.
Kviečiame iš arčiau susipažinti su Arvydo Každailio kūryba. Jo naujausioje parodoje buvo galima išvysti dvi skirtingas temas „Lietuvos heraldika iš dailininko studijos“ ir „Pro vagono langą“. Pirmoje, tarsi, simboliais ir ženklų kalba užrašyta istorinė apybraiža, o antroje dalyje oficialų toną keičia intymus pasakojimas pirmuoju asmeniu, tęsiantis istoriją autoriaus prisiminimais nuo II Pasaulinio Karo iki pat šių dienų.
Daugiau čia.
Stoties rajono kasdienybė ir jos transcendentiškumas, sugretinantis tai, ką matome tiesiogiai, su tuo, kaip mus tai veikia. Asociatyvumas sulig kiekvienu žvilgsniu ar veikėju. Temos sklando ore, o jas akylai seka ir aktyviai gaudo jaunosios kartos tapytojas Andrius Makarevičius.
Daugiau čia.
„Sostinės „Arkos galerijoje“ kultūrinei visuomenei pristatytos net trys naujos parodos – „Imaginarium. [Pa]tyrimai / paroda atspindžiams“, „Stoties rajono pasakojimai, arba Mandelos efektas“ ir „Visas laikas smėlio“. Apie menininkus, savo darbuose reprezentuojančius gyvenamoje aplinkoje pastebėtus reiškinius, pateikiančius dabarties vaizdų refleksijas ar kūriniuose jungiančius vizualųjį meną ir poeziją, pokalbis su galerijos direktore Evelina Januškaite-Krupaviče.“
Daugiau čia.
„Sako, stoties rajonas atgyja! Barai ir kavinukės, galerijos ir kepyklėlės kuriasi kaip ant mielių. Ir aš čia! Jau dešimt metų sukuosi tarp Halės turgaus, V. Šopeno, Šv. Stepono ar Aguonų gatvių. Erdvė, kurioje gyvenu, tampa ir kūrybine studija, kurioje gimsta personažai…“
Daugiau čia.
„Pristatomais kūriniais reflektuojamas dabarties vaizdų perteklius, tikro ir fiktyvaus, objekto ir subjekto santykis, realybės reprezentacija ir kiekvienam individuali Tikrovė. Kuriami fenomenologiniai ekranai, formuojantys atspindžio ir atminties laikinumo patyrimą.“
Daugiau čia.
„Potėpiuose palikau daug savianalizės momentų, bet daugiau dėmesio skiriu aplinkai, kurioje gyvenu, miesto detalėms, kurias praeinu ir galiausiai palieku ant drobės fragmentais ar užrašais.“
Daugiau čia.
„Svarstydama apie mažo žmogaus kultūrinį palikimą, kuris įvairiomis formomis gyvena tūkstančius metų, J. Gegelevičiūtė nepamiršta ir kito svarbaus aspekto – meno kūrinio materialumo ir pažeidžiamumo. Visų palėpėse pamirštų, apdulkėjusių paveikslų, nebeišvystančių dienos šviesos.“
Daugiau čia.
„Ši paroda remiasi Hanso Beltingo, Maurice Merleau-Ponty ir Jacques Lacano teorijomis, kuriose skleidžiasi atspindžio ir atminties efemeriškumo, patyrimo, atvaizdo ir vaizduotės plotmės. Parodoje mėginama [pa]tyrinėti žmogaus sąmonės, pasąmonės, vaizduotės, sapnų ir patirčių klodus bei jų santykius, siekiant suvokti jų organišką būtį laike ir erdvėje.“
Daugiau čia.
„Tai dviejų jaunųjų kūrėjų, Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos dvyliktos klasės mokinių Grigaliaus Grinčelaičio ir Justino Ermino skulptūros ir videodarbų paroda Lietuvos dailininkų sąjungos „Arkos“ galerijoje. Šių talentingų autorių kūryba, peržengdama įprastų mokyklinių peržiūrų ribas, ne tik parodo būsimų profesionalų meninius gebėjimus bei intencijas, bet ir atskleidžia dabarties jaunimui aktualią šiuolaikinio meno problematiką.“
Daugiau čia.
Vaizdo įrašą galite peržiūrėti čia.
„Išsiruošiau apžiūrėti parodų vedama labai asmeniško pasakojimo apie tai, kaip mes mokėmės ir mokome dailės. Šią jausmingą ekskursiją pradėsiu nuo savo mokytojo, tapytojo, ilgamečio Vilniaus J. Vienožinskio dailės mokyklos direktoriaus Juozapo Miliūno (1933–2016) parodos „Tolumos, sutemos…“ galerijoje „Arka“…“
Daugiau čia.
„Ką tik galerijoje „Arka“ baigėsi 2019 m. sausio 8–26 d. veikusi J. Miliūno paroda „Tolumos, sutemos…“. Tad kas gi liko šių vienas kitą papildančių renginių užribyje, dar nepastebėta, neaptarta, nepublikuota?“
Daugiau čia.
„Kristina Norvilaitė – pripažinta Lietuvos dailininkų sąjungos narė. Kristina yra baigusi Grafikos bakalauro ir magistro studijas Vilniaus dailės akademijoje. Iki šiol ji surengė virš 40 asmeninių parodų, dalyvavo grupinėse parodose su kitais menininkais.“
Daugiau čia.