Trukmė / Duration: 45 min.
Premjera: 2022 m. balandžio 1 d. / Premiere: 1 April 2022
Vilniaus teatras „Lėlė“ / Vilnius Puppet theatre LELE
Vaiko regos, klausos ir lytėjimo pojūčius lavinantis spektaklis aiškina pasaulį, kaip pilną kūrybos, nuolatinės kaitos ir judėjimo, besivadovaujantį gamtos ciklais, o žmogų – kaip gamtos dalį, kurioje telpa visa Visata.
Spektaklis įkvėptas vieno seniausių mitų apie pasaulio sukūrimą. Mėnulyje ant vandens tupėjusi milžiniška antis. Padėjusi kiaušinį, ji ruošėsi perėti. Bet įsinorėjusi lesti, nuskridusi ieškoti maisto. Tuo tarpu užėjęs lietus, sudrėkinęs lizdą, jame pasidariusi skylė, pro ją kiaušinis iškritęs. Bekrisdamas atsimušęs į debesį ir perskilęs į tris dalis. Iš trynio atsiradusi žemė, iš baltymo – vandenys, iš kiauto – dangus su žvaigždėmis.
The performance is inspired by one of the oldest myths about the creation of the world. A giant duck perched on the water on the moon. After laying an egg. Meanwhile, the rain came and wetted the nest, making a hole in it, through which the egg fell out. It bounced into a cloud and broke into three pieces. From the yolk came the earth, from the white – the waters and from the shell the sky and stars. The performance explains the world as full of creativity, constant change, and movement, following the cycles of nature, and human beings as a part of nature, which contains the whole Universe.
Spektaklis „Apie pasaulį“, Vilniaus teatras „Lėlė“, 2022 m. Nuotr. Dainius Labutis
Neringa Keršulytė dalinasi mintimis apie tai, kas jai buvo svarbiausia rengiant scenografiją Vilniaus „Lėlės“ teatro spektakliui „Apie pasaulį“:
„Kurdama spektaklį „Apie pasaulį“ , skirtą kūdikiams ir mažiesiems vaikams, scenografiją formavau kaip žiūrovo (vaiko) tyrinėjimo sritį. Vaikas čia gali tiesiogiai kontaktuoti su materija-liesti, čiuopti, ieškoti, tyrinėti. Tai darė įtaką scenografijos būvio charakteriui- pasirinkta minkšta materija, kuri yra saugi mažajam žiūrovui, lavinanti ne tik regos (spalva, forma), bet ir lytėjimo (skirtingos faktūros, formos) pojūčius. Dirbant man buvo svarbu konceptualiai išlaikyti abstrakčias formas suvedant jas į labai konkrečią žmogaus figūrą. Todėl visas gamtos ciklas, augalų ir gyvūnų pasaulis neturi konkrečių gamtos formų – skatiname fantazuoti, kurti patiems. Naudojau daug įvairių faktūrų: vilną, liną, medvilnę, kailį, šilką, odą, medį, metalą, akmenį – vaikas liesdamas pajunta visas pirmaprades tekstūras. Norėjau švaros ir tiesos:)“
Neringa Keršulytė
Šiuo metu aktyviai dirba teatro (scenografija, kostiumai, lėlės, šviesa) ir kino (kostiumai) srityse, taip pat aktyviai vykdo pedagoginę veiklą, yra Vilniaus dizaino kolegijos Vaidybos katedros lektorė. Profesionalaus teatro projektuose autorė dalyvauja nuo 1997 m., o 1999 m. yra dalyvavusi Prahos kvadrienalėje, studentams skirtoje grupėje. 2001 m. įgijo scenografijos specialybės magistro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje.
Apdovanojimai, nominacijos