Reminescencijos

Autorius:Valerija Vija Tarabildienė
Kuratorė:Gabija Tarabilda
Laikas:2022 06 07 – 06 30

Birželio 7 d., antradienį, 18.30 val., pradeda veikti monumentaliosios dailės kūrėjos Vijos Tarabildienės retrospektyvinė paroda „Reminescencijos“.

Ekspozicijoje pristatomi darbai iš plačios autorės kūrybinės veiklos perspektyvos, aprėpiančios net 1968 m. sukurtą tapybos triptiką „Praeities aidai“. Dailininkė baigė tuometį Lietuvos valstybinį dailės institutą, kur mokėsi pas žymiausius monumentaliosios dailės klasikus – prof. A. Stoškų, prof. K. Morkūną, tapytojus L. Surgailį ir kitus. Greta tapybos darbų parodoje pristatomi akvarelės kūriniai bei neišlikusių jos sukurtų freskų Misionierių ligoninėje dokumentinė archyvinė medžiaga.

Norėdama pabėgti nuo socrealizmo, pasukau link atminties temos, kuri vienaip ar kitaip jaučiama daugelyje mano darbų. Kaip apibendrina dr. Vaida Ščiglienė, atminties naratyvas ateina ne tik iš patirtų įspūdžių, vietinės tradicijos, bet ir iš turtingų kultūrinės atminties klodų, senųjų civilizacijų. Ieškoma to, kas patikima, stabilu, amžina ir yra kaip priešprieša nūdienos chaosui ir nestabilumui. Siekiama ypatingos darnos ir pusiausvyros. Estetinio poveikio krūvis mano darbuose, kokia medija bekurčiau, tenka spalvai ir linijai. Savo kompozicijose dažnai naudoju baltų pasaulio modelio struktūrą bei simbolius, nes mūsų sąmonėje glūdi archetipinių ženklų prasmių sluoksniai. Atmintis – tai toks žmogaus egzistencijos šiame pasaulyje fenomenas, be kurio būtume lyg klaidžiojančios žaltvykslės. Atmintis mus moko gyventi ir kuria istoriją.

Valerija Vija Tarabildienė
Menininkė

Retrospektyvinėje parodoje bus galima išvysti kelių skirtingų dailininkės kūrybos laikotarpių kūrinių – jau nesančių freskų archyvinę medžiagą, puikiai atpažįstamų akvarelės darbų ir beveik nematytų tapybos darbų. Dailininkė tapybos kūriniuose atsiskleidžia kaip koloristė, suvaldanti erdvę ir spalvos tūrį, ką matome ir kituose Vijos kūriniuose, nesvarbu ar popieriaus lape, ar freskose. Autorė yra meistriškai įvaldžiusi akvarelės techniką, o daugiasluoksniuose darbuose geba susilieti įvairius kultūrinės atminties motyvus ir simbolius.

Gabija Tarabilda
Kuratorė

Vija Tarabildienė asmeninis archyvas

„Šventasis degėsių akmuo“. Mišri technika, 2011

„Baltų ratas. Ritualinis“. Akvarelė, 2000

„Išnykstantis Vilnius. Siena II“. Akvarelė, 1998

Valerija Vija Tarabildienė (g. 1942) – Lietuvos dailininkė, tapytoja, akvarelistė, grafikė. Surengusi per tris dešimtis personalinių parodų. Nuo 1980 m. yra Lietuvos dailininkų sąjungos narė, kuri 1997 m. autorei skyrė premiją už parodą „Lietuvos peizažas“. 1973–89 Tarabildienė sukūrė per 20 sieninės tapybos darbų architektūroje. Kūrėjos darbus yra įsigiję Lietuvos dailės muziejus, Žemaičių dailės muziejus, Vilniaus dailės akademijos muziejus, Paryžiaus Nacionalinio universiteto biblioteka ir privatūs kolekcininkai JAV, Vokietijoje, Lenkijoje, Italijoje, Norvegijoje, Švedijoje, PAR, Kanadoje.

Paroda yra galerijos „Arka“ ir Lietuvos dailininkų sąjungos kūrybinės programos dalis. Organizacijos veiklą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Sklaida

Portalas:www.lrt.lt
Autorius:Margarita Alper
Publikavimo data:2022 06 07

Monumentaliosios dailės kūrėja V. Tarabildienė sako artėjančio 80-mečio proga surengtoje parodoje norėjusi eksponuoti darbus žyminčius visą jos kelią. Čia – ir vieni pirmųjų darbų: triptikas „Praeities aidai“, sukurtas netrukus po dailės studijų baigimo, ir šiame tūkstantmetyje kurtos akvarelės. Menininkė skaičiuoja – tai jau 36-oji personalinė paroda.

Portalas:www.Artnews.lt
Publikavimo data:2022 06 07

Pristatydama ekspoziciją, kuratorė Gabija Tarabilda, pasakoja, kad „Retrospektyvinėje parodoje bus galima išvysti kelių skirtingų dailininkės kūrybos laikotarpių kūrinių – jau nesančių freskų archyvinę medžiagą, puikiai atpažįstamų akvarelės darbų ir beveik nematytų tapybos darbų. Dailininkė tapybos kūriniuose atsiskleidžia kaip koloristė, suvaldanti erdvę ir spalvos tūrį, ką matome ir kituose Vijos kūriniuose, nesvarbu ar popieriaus lape, ar freskose. Autorė yra meistriškai įvaldžiusi akvarelės techniką, o daugiasluoksniuose darbuose geba susilieti įvairius kultūrinės atminties motyvus ir simbolius“.