Tapiserijų ir gobelenų paroda „Ei“

Autorius:Indrė Biekšaitė

Spalio 28 d. kartu su XII-ąja tarptautine tekstilės miniatiūrų bienale „Vizitinė kortelė“ atidaroma pirmoji menininkės Indrės Biekšaitės personalinė paroda „Ei“. Šiuolaikinio tekstilės meno lauke autorės kūrybinis identitetas išsiskiria didelio formato gobelenų tradicijos tąsa, o dekoratyviuose jų vaizduose reflektuojamos nūdienos aktualijos. Iki šiol dalyvavusi grupiniuose projektuose, parodoje autorė pristato nuo 2016 m. plėtojamą tapiserijų ir gobeleno kolekciją.

Apžvelgdama menininkės kūrybą dailėtyrininkė dr. Lijana Natalevičienė teigia, kad dar nuo studijų laikų Biekšaitę jaudino „asmenybės vieta šiuolaikiniame pasaulyje, dvasiniai ir socialiai klausimai, galimybė klasikinėje tapiserijoje atkurti žmonių atvaizdus“. Šis autorės interesų laukas ir raiškai pasirinkta audimo technika sutelkti pristatomuose kūriniuose. Pastaruosiuose Biekšaitė artikuliuoja socialiniuose tinkluose platinamų asmenukių paviršutiniškumą, kuriomis bandoma atkreipti į save dėmesį, lyg garsiai siunčiant žinutę – ei, aš čia – nepažįstamiesiems anapus ekrano.

Viešumoje dažnai diskutuojama apie socialinių tinklų reiškinio poveikį psichologinei būklei – kylantį nepakankamumo ir nepasitenkinimo savimi jausmą, kurie daro įtaką depresijos, nerimo ir streso formavimuisi dėl populiarumo stokos. Pastarojo siekiui į nuotraukų retušavimą neretai investuojama daugiau laiko nei kadro kompozicijos paieškai ar pasimėgavimui tikrąja momentine patirtimi. Todėl vartotojiškoje kultūroje tarpstančio šiuolaikinio žmogaus, kuriam svarbiausia greitas rezultatas, „titaniškas“ fotografijų koregavimo pastangas, idant atkreipti į save dėmesį, Biekšaitė apsvarsto iš tiesų ilgo laiko reikalaujančia audimo praktika ir jos rezultatu didesnę vertę turinčiu galutiniu produktu. Šiuo būdu menininkė reflektuoja savo stebimą pasaulį. Kūriniuose įausdama skirtingų žmonių atvaizdus, menininkė renkasi skirtintų personažų spektrą, kuriuo apžvelgiama didesnė individų charakterių ir jų vidinių būsenų įvairovė.
Anot dr. L. Natalevičienės, Biekšaitės kūrybinį individualumą lemia kelių meno krypčių – hiperrealizmo, optinio meno ir pop arto – sąveika menininkės tekstiliniuose darbuose. Todėl šioje parodoje greta portretinius atvaizdus perteikiančių gobelenų atsiranda ir abstrahuoti dekoratyvūs grafiniai vaizdai, suteikiantys erdvę žiūrovo interpretacijai.

Indrė Biekšaitė (g. 1986) – tekstilės ir grafinio dizaino menininkė. 2012 m. įgijo tekstilės magistro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje bei pasižymėjo Testilės katedros istorijoje kaip sukūrusi didžiausio formato baigiamąjį darbą. Grupinėse parodose aktyviai dalyvauja nuo 2007 m. 2019 m. dalyvaudama IX-oji Lietuvos tekstilės meno bienalėje „RIBA#30”, projekto organizatorių Biekšaitė buvo įvertinta diplomu už vieną geriausių parodos kolekcijai pasiūlytų kūrinių („Eco Farming“). Nuo 2021 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narė.

indre audžia – Indrė Biekšaitė. Kūrinio „Shield“ audimo precesas. Asmn. arch. nuotrauka

backmirror 2018 – Indrė Biekšaitė. Backmirror. 2018